عصر بازار

با صدور بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی

نگرانی واردکنندگان از حذف فیزیکی پروانه سبزگمرکی رفع شد

عصر اعتبار- نگرانی واردکنندگان از حذف فیزیکی پروانه سبز گمرکی و مشکلات مربوط به ارائه این مدرک به بانکها با صدور بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی مبنی بر امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به ورود و ترخیص قطعی کالا از طریق پرتال ارزی بانکها امکان پذیر شد.

نگرانی واردکنندگان از حذف فیزیکی پروانه سبزگمرکی رفع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، با هماهنگی به عمل آمده با گمرک جمهوری اسلامی به منظور دسترسی به اطلاعات مربوط به ورود و ترخیص کالا ، اطلاعات مزبور در قالب پروانه الکترونیکی از طریق شماره سریال مربوطه در پرتال ارزی قابل رویت و بررسی می باشد.

    براساس این گزارش، در صورت پذیرفته شدن پروانه یعنی انطباق آن با ثبت سفارش و اسناد حمل و همچنین تایید آن درسامانه پرتال ارزی از سوی بانک، مشخصات پروانه در سامانه مذکور ثبت خواهد شد.

    در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات پرتال با داده های مربوطه به ثبت سفارش و اسناد حمل مربوطه، بانک موظف خواهد بود نسبت به استعلام از گمرک اقدام و طبق مفاد بخش هفتم مجموعه مقررات ارزی و نامه های عمومی صادره موضع را پیگیری نماید.

    این  گزارش می افزاید: در خصوص پروانه های سبزگمرکی که تاریخ آنها قبل از اجرایی شدن نسخه الکترونیکی است علاوه بر بررسی اطلاعات مندرج در سامانه پرتال ارزی دریافت اصل پروانه سبز گمرکی به صورت فیزیکی جهت رفع تعهد ارزی الزامیست.

    شماره تلفن های 88892106 و 88805403 حوزه فناوری گمرک به منظور رفع نواقص احتمالی و رفع ابهام در دریافت اطلاعات پروانه الکترونیکی و شماره تلفن 29953765 بانک مرکزی برای پاسخگویی به سوالات اعلام شده است.

    گفتنی است بانک توسعه صادرات که در جلسات مشترک با فعالان عرصه صادرات و واردات درجریان نگرانی آنها نسبت به عدم تحویل برگ سبز گمرکی به صورت کاغذی قرار گرفته بود، با تدوین دستورالعمل داخلی بخشنامه بانک مرکزی را برای اجرا به شعب تحت پوشش خود ابلاغ کرد.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو