عصر بازار

مدیرعامل بانک سپه:

هزینه های عملیاتی در سیستم بانکی باید کاهش یابد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک سپه با اشاره به ضرورت کاهش ریسک نقدینگی در نظام بانکی، خواستار تلاش مضاعف بانکها و هماهنگی بیشتر آنها برای کاهش هزینه تجهیز منابع شد.

هزینه های عملیاتی در سیستم بانکی باید کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدکاظم چقازردی در نخستین گردهمایی آموزشی بازاریابی حرفه ای ضمن بیان این مطلب، افزود: عدم رعایت اصل تطابق سررسید سپرده ها و تسهیلات، موجب افزایش ریسک نقدینگی در نظام بانکی کشور می شود و برای کاهش این ریسک باید زمان ماندگاری سپرده ها افزایش یابد.
    وی یکی از عوامل اصلی بازدارنده کاهش نرخ سود سپرده را نگرانی از خروج منابع بانک و بروز ریسک نقدینگی عنوان کرد و افزود: بالا بودن هزینه های عملیاتی بانک بر کاهش نرخ سود تسهیلات اثرگذار است.
    رئیس هیأت مدیره بانک سپه ادامه داد: در وضعیت فعلی، رقابت بین بانکها موجب جذب سپرده های کوتاه مدت و روز شمار شده است که بدلیل عدم پایداری این نوع سپرده ها در ترازنامه بانکها، برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات بلند مدت به فعالان اقتصادی را متاثرکرده است.
    وی گفت: عدم توازن هزینه تجهیز منابع با درآمد تسهیلات اعطایی موجب کاهش میزان سودآوری در صنعت بانکداری شده است. برای حفظ استحکام ترازنامه بانک و کمک به سودآوری آن، باید ضمن تقویت درآمدهای غیرمشاعی، آزاد کردن دارایی های راکد از طریق فروش و واگذاری به صورت جدی دنبال کنیم.
    مدیرعامل بانک سپه در خصوص علل سودآوری بالای بانکها در دهه های 60 و 70 اظهار داشت: تأمین منابع بانک با نرخ هایی در دامنه پایین و اعطای تسهیلات با نرخ بالاتر باعث سودآوری بانک ها در آن زمان شده بود.
    چقازردی در این باره تصریح کرد: ایجاد بانکهای خصوصی جدید در برخی موارد، نظیر؛ عملیاتی کردن اصول و مفاهیم بازاریابی، ایجاد شعب مدرن، مشتری مداری و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک مؤثر بود.
    رئیس هیأت مدیره بانک به قدمت بانک سپه در ارائه خدمات و محصولات جدید و همچنین اقدامات اخیر این بانک در حوزه های مختلف از جمله خدمات الکترونیک اشاره کرد و از راه اندازی محصولات جدید در این حوزه طی ماههای آینده خبر داد.
    وی افزود: محصولات و طرحهای جدید بانک سپه در حوزه های اعتباری، مالی و فروش اموال مازاد، با استقبال مشتریان مواجه خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو