عصر بازار

دریافت آنلاین اطلاعات در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده

عصر اعتبار- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به منظور تداوم توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت بیمه و با هدف روانسازی و تقویت فعالیت های نظارتی و کنترلی در سطح بیمه مرکزی و شرکت های بیمه، با همکاری موسسات بیمه تبادل اطلاعات و نظارت بر رشته شخص ثالث و حوادث راننده را بصورت آنلاین انجام دهد.

دریافت آنلاین اطلاعات در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی و ناظر صنعت بیمه با هدف تبادل اطلاعات آنلاین در رشته شخص ثالث و حوادث راننده و صحه سنجی محتوایی آنها با بانک های اطلاعاتی ناجا و ثبت احوال؛ صحه سنجی آنلاین عملیات بیمه گری و اختصاص کد منحصر بفرد به محصولات و خدمات بیمه ای، این طرح را عملیاتی می کند.
    با اجرای این طرح، اهداف کلان دیگر مانند تحلیل داده های موجود و ارائه چشم اندازی دقیق تر و سریع تر از صنعت بیمه، اندازه گیری شاخص های صنعت و مقایسه آن با صنایع دیگر، شاخص سنجی وضع بیمه کشور، اندازه گیری ریسک بیمه گران و کنترل سطح توانگری آنها، به کارگیری مدل های علمی بر پایه داده صحیح و زمینه سازی برای طرح های مبتنی بر فناوری اطلاعات به سادگی قابل حصول خواهد بود.
    از جمله مزایای اجرای این طرح می توان به ارتقای سطح کیفی اطلاعات بیمه نامه، الحاقیه، پرونده خسارت و خسارات پرداختی؛ حذف مغایرت در اطلاعات مبادله ای بین بیمه مرکزی و شرکت های بیمه؛ شفاف سازی فرایند بیمه گری؛ ایجاد زمینه برای استفاده گسترده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه اعم از هوش تجاری، داده کاوی، تعریف خدمات الکترونیکی و زمینه سازی برای تعریف خدمات جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات و  حفظ حقوق بیمه گذاران اشاره کرد.
    اجرای این طرح از دی ماه سال جاری آغاز و طبق برنامه زمانبندی طرح تا اواسط سال آینده تکمیل خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو