عصر بازار

مدیر عامل بانک صادرات ایران:

برای افزایش توانمندی کارکنان اقدامات خوبی انجام شده است

عصر اعتبار- ​دومین همایش بین‌المللی ابزار و تکنیک‌ های مدیریت با حضور جمع کثیری از استادان، دانشگاهیان و صاحب‌نظران با سخنرانی اسماعیل لل‍ه‌گانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

برای افزایش توانمندی کارکنان اقدامات خوبی انجام شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این همایش بین‌المللی که با حضور صاحب‌نظران و پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی برای ارائه دستاوردهای علمی مرتبط و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده بهینه از ابزارهای نوین در سازمان‌ها برگزار شده بود، لل‍ه‌گانی در سخنانی به بررسی تکنیک‌های عملیاتی توانمندسازی کارکنان پرداخت .
    وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی کارکنان گفت: توانمندسازی کارکنان مزایا زیادی دارد که افزایش رضایت شغلی کارکنان، انجام بهینه امور محوله به کارکنان، افزایش مزایای دریافتی آنان، افزایش خلاقیت و نوآوری و بهبود کیفیت انجام کار از جمله مزایای آن به شمار می‌رود.
    وی در تعریف توانمندسازی کارکنان افزود: توانمندسازی به معنای تزریق نیروی مضاعف به کارکنان است تا بتوانند بهتر به وظایفشان عمل کنند و بدون مراجعه به مدیر خود، تصمیم‌های بزرگ بگیرند. توانمندسازی، درگیر کردن کارکنان در بهبود و توسعه امور محوله و افزایش خلاقیت و تأثیرگذاری آنان در سازمان است.
    مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص عوامل مؤثر بر توانمندسازی خاطرنشان کرد: توانایی ذهنی و جسمی کارکنان، مشخص بودن اهداف، اختیارات و مسئولیت‌ها در سازمان بر اساس چارت سازمانی، وجود اعتماد و صداقت در سازمان، در دسترس قرارگرفتن تمام اطلاعات سازمان، وجود نظام تشویق و تنبیه مناسب، برقراری ارتباط اثربخش بین مدیران و کارکنان، امنیت و غنی‌سازی شغلی، به‌کارگیری مطلوب مدل‌های ارزیابی عملکرد و توسعه فرهنگ کار تیمی در سازمان از جمله عوامل مؤثر بر توانمندسازی کارکنان است.
    لل‍ه‌گانی ادامه داد: نگرانی و ترس افراد از شکست‌ها، موانع محیطی و توسعه فناوری‌های جدید و حضور رقبا، شرایط اقتصادی کشور، موانع رفتاری و بی‌توجهی به گروه‌های غیررسمی در سازمان، عدم باورپذیری و احساس تضعیف امنیت شخصی توسط مدیران از جمله موانع توانمندسازی است.
    مدیرعامل بانک صادرات ایران یادآور شد: در بانک صادرات ایران نیز برای افزایش توانمندی کارکنان اقدامات خوبی صورت گرفته است که مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها، تغییر مدل‌های پرداخت پاداش به کارکنان بر اساس عملکرد، انتخاب و ارتقای کارکنان و شایسته‌گزینی بر اساس نوع عملکرد و شرکت در آزمون، مصاحبه و تست روانشناسی برای انتخاب بهترین و توانمندترین مدیران و آموزش علمی و اصولی کارکنان از جمله این اقدامات بوده است.
    لل‍ه‌گانی طراحی نظام شایسته‌سالاری را از دیگر اقدامات بانک صادرات ایران برشمرد و افزود: افزایش چابکی و چالاکی سازمان نیز برای ما مهم بوده و با وجود شبکه گسترده‌ای از شعب و کارکنان در سراسر کشور، به دنبال چابکی و چالاکی و استفاده از ابزارهای نوین بانکداری بوده‌ایم. افزایش بهره‌وری شعب و کارکنان و به سود رسیدن تمامی شعب نیز مورد توجه بوده است.
    وی با اشاره به آثار مختلف مترتب بر توانمند سازی کارکنان خاطرنشان کرد: برای توسعه نیروی انسانی، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم که هر روز در حال تغییرند. اگر در سازمان ما توانمندسازی نیروی کار اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها حذف و مزیت‌ها اضافه می‌شوند. بهره‌وری پایین در سازمان‌ها باعث شده به توانمندسازی کارکنان توجه نشود و عدم توجه به توانمندسازی، باعث افزایش مشکلات شده است که برای رهایی از آن‌ها باید به فکر توانمندسازی کارکنان بود.
    گفتنی است این همایش با اهدافی همچون معرفی ابزارها و تکنیک‌های نوین مدیریت، تبیین اثرات استفاده از این تکنیک‌ها در بهبود عملکرد سازمان‌ها، معرفی روش‌های اصولی شناسایی، طبقه‌بندی، انتخاب، به‌کارگیری و ادغام ابزارهای مدیریت، ترغیب صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم مدیریت و فراهم نمودن امکان ارائه سیستم‌ ها و داشبوردهای مدیریتی در نمایشگاه جانبی کنفرانس برگزار شد و مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی