عصر بازار

پیش‌بینی بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- رئیس کردیت بانک سوئیس اعلام کرد: نشانه‌های قبل از بحران سال ۲۰۰۸ نمایان شده است، اقتصاد چین مانند گلوله برفی در حال ذوب شدن است،‌قیمت نفت امسال به بشکه‌ای ۱۶ دلار و بورس‌های دنیا به یک‌پنجم ارزش می‌رسند.

پیش‌بینی بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از راشاتودی، رویال بانک اسکاتلند به طوری جدی به مشتریان خود اعلام کرده که سالی پر از تغییر و تحول عظیم در راه است به طوری که بازارهای بورس به یک‌پنجم ارزش و قیمت نفت تا بشکه‌ای 16 دلار می‌رسد.

    تیم کردیت بانک در گفت‌وگو با تلگراف و خطاب به مشتریان گفت: "همه چیزتان را به غیر از اوراق قرضه با ارزش‌تان بفروشید. این به خاطر برگشت سرمایه‌تان است نه به دلیل از دست دادن آن، در این اوضاع بلبشوری، درهای خروجی از این بحران بسیار کوچک است"

    بر اساس نظر تحلیل‌گران، اکنون علائمی در بازار وجود دارد که نشانگر همان وضعیت بحران قبل از سال 2008 است.

    آندرو رابرت،  رئیس کردیت بانک گفت: "اگرچه چین اصلاحات اقتصادی هم در این کشور انجام داده است اما هنوز اقتصاد این شبیه گلوله برفی است که  مدام در حال آب شدن است، بدهی این کشورنسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور زیاد است و روزبه روز به صورت باورنکردنی رو به افزایش است.

    وی پیش‌بینی کرد که بازارهای اروپا و وال استریت امسال از 10 تا 20 درصد افت داشته باشد و حتی بورس لندن افتی بسیاری شدیدتر از این میزان هم داشته باشد.

    رابرت می‌گوید: لندن بسیار در معرض آسیب و شوک منفی است، و شرکت‌های معدنی و نفتی  بیشترترجیح می‌دهند  به جای اکتشافات معدنی و نفتی از سود سهام خودشان استفاده کنند.

    وی افزود: " در مدت کوتاهی قیمت نفت به بشکه‌ای 26 دلار و بعد هم به 16 دلار در هر بشکه می‌رسد و این اتفاقات در سال 2016 هم اتفاق می‌افتد، و بخش خطرناک مسئله این است که این اتفاق در سه ماهه نخست سال اتفاق می‌افتد که به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان تقاضای جهانی نفت کاهش یافته است و میل به ذخیره‌سازی نفت بیشتر شده است.

    رابرت گفت: سیگنالهای بسیار بدی است که اکنون تاثیر گذار است و این مسئله در ادامه سال 2016 هم بدتر می‌شود.

    کردیت سوئیس، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی و چندملیتی است، که شعبه مرکزی آن، در شهر زوریخ قرار دارد این موسسه، بانک کردیت سوئیس و چندین شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مالی را در کشور سوئیس، مدیریت می‌کند.

    گروه کردیت سوئیس، به عنوان یک شرکت سهامی، از چهار بخش تشکیل شده، که عبارتند از: بانکداری سرمایه‌گذاری، بانکداری اختصاصی، مدیریت دارایی و بازاریابی.

    کردیت سوئیس در سال 1856 توسط آلفرد ایشر تاسیس شد. این شرکت، با هدف تامین مالی پروژه توسعه سیستم راه‌آهن سوئیس راه‌اندازی شد. شرکت کردیت سوئیس با صدور وام‌هایی به ایجاد شبکه‌های برق‌رسانی سوئیس و سیستم‌های راه‌آهن اروپا، کمک شایانی کرد.این شرکت همچنین به توسعه سیستم ارزی این کشور و ایجاد کارآفرینی در سوئیس نیز، کمک کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو