عصر بازار

قائم مقام وزیرصنعت خبر داد

اعلام سیاست‌های جدید قیمت‌گذاری دولت به زودی

عصر اعتبار- قائم‌مقام وزیر صنعت با اعلام اینکه "سیاست‌های جدید دولت در خصوص قیمت گذاری به زودی جمع بندی و با تصویب شواری اقتصاد، رسما اعلام می‌شود" گفت: لیست کالاها و خدماتی که مشمول قیمت گذاری است، جنبه انحصاری یا عمومی دارند و بسیار محدود است.

اعلام سیاست‌های جدید قیمت‌گذاری دولت به زودی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج  اظهار کرد: بر اساس قانون، دولت باید کالاهایی که مشمول قیمت گذاری می‌شود را  به تصویب شورای اقتصاد برساند و مابقی کالاها و خدمات از شمول قیمت گذاری خارج می‌شود.

    وی افزود: طی 2 تا 3 ماه گذشته لیست بسیار محدودی از این کالاها و خدمات که باید مشمول قیمت گذاری شود، تهیه شده است و مشخص کرده‌ایم که کدام کالاها وخدمات انحصاری هستند یا جنبه عمومی دارد تا قیمت گذاری را صرفاً بر روی آنها متمرکز کنیم.

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بررسی این لیست اکنون در دستور کار شورای اقتصاد است ادامه داد: قرار بود که این لیست هفته گذشته اعلام شود، اما فرصت مطرح شدن در جلسه پیدا نکرد و شاید هفته آینده مطرح شود.

    خسروتاج با بیان اینکه در افق برنامه پنج ساله توسعه به دنبال این هستیم که تنها نظام عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد و بنگاه‌ها بتوانند در فضایی رقابتی محصولات خود را عرضه کنند، تصریح کرد: مکانیزم عرضه و تقاضا و رقابت باید در بازار ایجاد شود، مگر در موارد انحصاری که حضور و دخالت دولت لازم است.

    سیاست‌های جدید قیمت گذاری دولت در برنامه ششم توسعه قرار می‌گیرد

    وی افزود: امیدواریم که در همین روزها که برنامه‌ها و سیاست‌های وزارتخانه‌ها در برنامه ششم قطعی می‌شود، لیست این کالا و خدمات را جمع بندی کنیم، تا رسما اعلام شود.

    قائم مقام وزیرصنعت در امور بازرگانی با بیان اینکه پیشنهادات ما در وزارت صنعت این است که نظام عرضه و تقاضا و رقابت در بازار حاکم باشد، اظهار کرد:  امیدواریم که طی برنامه، حداقل در هر بخشی  3 تولید یا عرضه کننده در بازار وجود داشته باشد و محصولات از شرایط انحصاری خارج شود.

    خسروتاج گفت: اقلام و خدماتی که قرار است مشمول قیمت گذاری شود بسیار محدود است و همین کالاها و خدمت محدود نیز امکان دارد که دوباره در اجرای برنامه ششم توسعه محدودتر شود.

    وی یادآور شد: ما پشنهادات خود در این خصوص به دولت ارائه داده‌ایم و این موارد باید در دولت بحث و بررسی شود تا در صورت تصویب در دستور کار ما قرار گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو