عصر بازار

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ۳ ماهه شد

عصر اعتبار- در حالی تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ۳ ماهه شد که گزارش‌های مردمی از بازنشستگان نشان می دهد، صندوق بازنشستگی فولاد زمان واریز حقوق آذرماه را نامشخص اعلام کرده است.

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ۳ ماهه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، موضوع تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد رفته رفته به موضوع تکراری در رسانه‌ها تبدیل شده است. شاید علت این تکراری بودن عدم توجه به حل مشکل این قشر زحمت کش باشد.  طی دو سال گذشته چندین بار ربیعی وزیر تعاون بابت عدم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان فولاد مورد تذکر مجلس قرار گرفت، اما به روز بودن حقوق این قشر زحمتکش تنها 2ماه در سال 94 دوام آورد و تأخیرها همچنان ادامه دارد.

    حقوق بازنشستگان فولاد در حالی با تأخیر پرداخت می‌شود که دو هفته گذشته احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی  پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 29 قانون اساسی گفت: دولت ملزم است که حقوق بازنشستگان و از کارافتادگان را از محل درآمدهای عمومی پرداخت کند اما حقوق بازنشستگان فولاد بیش از سه ماه است که پرداخت نشده است.

    وی ادامه داد: دستور پرداخت حقوق توسط وزیر خطاب به بانک مرکزی صادر شده است ولی آقای اکرمی مانع پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد شده است. این درحالی است که مردم در مضیقه و فشار اقتصادی قرار هستند.متاسفانه در این وضعیت کشنده گرانی حدود 85 هزار خانواده حقوق دریافت نکرده‌اند. آن‌ها با دغدغه‌های زیادی مواجه شده‌اند.

    سالک تصریح کرد: پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان فولاد کشور به یک بحران تبدیل شده است. این وضعیت با توجه به انتخابات پیش رو صحیح نیست. لذا خواهشمندم رئیس جمهور، وزیر رفاه و وزیر امور اقتصادی دستوری بدهند تا صندوق بازنشستگان فولاد کشور به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

    صندوق بازنشستگی فولاد درحال حاضر به صورت مستقل است و به همین دلیل توانایی پرداخت به روز حقوق ر اندارد. گزارش‌های مردمی از بازنشستگان حاکی از این است که صندوق بازنشستگی فولاد زمان پرداخت حقوق آذر ماه را اعلام نکرده است.

    بازنشستگان فولاد علاوه بر تأخیر در مشکلات حقوقی با مشکلات دیگری از جمله مسائل بیمه ای هم روبرو هستند.

    قطع ناگهانی بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در چند روز گذشته در حالی بود که مستمری بگیران و بازنشستگان این شرکت با گذشت بیش از دو سال، هنوز در دریافت مستمری و حقوق خود دچار مشکل هستند.

    بیمه این قشر اخیراً به صورت ناگهانی به مدت یک هفته قطع شد که دلیل این مسئله از سوی مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد ایران، عدم واریز پول از سوی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اعلام شده و به نظر می رسد شرکت شسبد، رأساٌ نسبت به ابطال قراردادهای همکاری فی مابین اقدام کرده است.

    گزارش های مردمی از مراجعات بازنشستگان ذوب آهن نشان می دهد که مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد ایران عنوان می کنند بازنشستگان ذوب آهن اصفهان بروند شخصاً نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند، در حالی که اکثر قریب به اتفاق این بازنشستگان، حدود نیمی از سال های کاری خود حق بیمه تأمین اجتماعی و نیمی دیگر از سال‌های کاری خود حق بیمه خدمات درمانی پرداخت کرده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی