عصر بازار

احتمال ورشکستگی یک سوم شرکت‌های نفتی آمریکا در سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- سه بانک بزرگ سرمایه گذاری پیش بینی کردند که افت قیمت جهانی هر بشکه نفت به کمتر از ۳۰ دلار در آینده نزدیک می‌تواند موجب ورشکستگی شرکت‌های نفتی آمریکا در سال ۲۰۱۷ شود.

احتمال ورشکستگی یک سوم شرکت‌های نفتی آمریکا در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، بانک های سرمایه گذاری مورگان استنلی، گلدمن ساکس و سیتی گروپ با انتشار گزارشی اعلام کردند: ادامه روند نزولی قیمت نفت موجب خواهد شد تا بیش از یک سوم شرکتهای نفتی آمریکا در سال 2017 با ورشکستگی روبرو شوند.

    قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه با 5 درصد کاهش به کمتر از 31.41 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 12 سال گذشته بوده است.

    این سه بانک بزرگ سرمایه گذاری پیش بینی کرده اند که قیمت هر بشکه نفت در کوتاه مدت به کمتر از 30 دلار خواهد رسید.

    این روزنامه در ادامه افزود: تولیدکنندگان نفت آمریکا میزان هزینه های خود را در مقایسه با 2014 میلادی بیش از 51 درصد کاهش خواهند داد. بیش از 30 شرکت آمریکایی که در مجموع 13 میلیارد دلار بدهی دارند پیش از این خواستار حمایت های قانونی برای جلوگیری از ورشکستگی شده اند.

    افت رشد اقتصادی چین، تقویت ارزش دلار و عدم تمایل شرکت‌های بزرگ نفتی جهان برای کاهش سطح تولید، از مهمترین عوامل کاهش قیمت جهانی انرژی به شمار می رود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی