عصر بازار

عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد

تصویب بودجه ۹۵ و برنامه ششم در مجلس به سال ۹۵ موکول می‌شود

عصر اعتبار- عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تلاش داریم دو کمیسیون تلفیق همزمان برای برنامه و بودجه تشکیل دهیم و کار تخصصی خود را انجام دهند تا اواخر سال جاری بررسی های تخصصی پایان یابد و اوایل سال آینده هم به بودجه و هم به برنامه رسیدگی خواهیم کرد.

تصویب بودجه ۹۵ و برنامه ششم در مجلس به سال ۹۵ موکول می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد دهقان با اشاره به دیرکردهای مکرر دولت برای ارائه لوایح برنامه ششم و بودجه 95 گفت: نمایندگان مجلس از تابستان منتظر لایحه برنامه هستند و باید قبل از ارائه لایحه بودجه، برنامه را تصویب می کردیم تا بودجه را بر اساس برنامه ، رسیدگی کنیم.

    وی افزود: نمایندگان هر روز به عنوان هیئت رئیسه مجلس به ما تذکر می دهند و در هفته های اخیر با نزدیک شدن به زمان انتخابات و وقت محدودی که تا پایان سال وجود دارد، کار سخت تر شده است.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آئین نامه داخلی هر لایحه ای که تقدیم مجلس شود، قبل از چاپ باید در اختیار همه کمیسیون های تخصصی قرار گیرد و 15 روز زمان لازم است که نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه دهند.

    دهقان بر لزوم تشکیل دو کمیسیون تلفیق قبل از انتخابات پایان سال تاکید کرد و افزود: اگر با نگاهی خوشبینانه، دولت تا هفته آینده این دو لایحه را تقدیم مجلس کند، ما بلافاصله آن ها را به کمیسیون های تخصصی می فرستیم که وقت مجلس را پیش از انتخابات پر می کند.

    عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بحث تمدید برنامه پنجم برای یکسال آینده، در مجلس مطرح نیست ، تصریح کرد: «با توجه به اینکه تا پایان مجلس کنونی فرصت داریم، هم لایجه بودجه و هم برنامه را در همین مجلس رسیدگی خواهیم کرد و مانعی برای رسیدگی به هر دو لایحه در این مجلس، پیش رو نداریم.

    دهقان ادامه داد: تلاش داریم دو کمیسیون تلفیق همزمان برای برنامه و بودجه تشکیل دهیم و کار تخصصی خود را انجام دهند تا اواخر سال جاری بررسی های تخصصی پایان یابد و اوایل سال آینده هم به بودجه و هم به برنامه رسیدگی خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به اظهارات نوبخت که در جمع خبرنگاران از آماده بودن لوایح سخن گفته است ، اظهار کرد: ما نمی توانیم پیش داوری روشنی از انگیزه دولت مبنی بر عدم ارائه لوایح به مجلس داشته باشیم؛ اما ملاک ما قانون است و دولت محترم به هر دلیلی نتوانسته است به قانون عمل کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی