عصر بازار

مدیر عامل بانک اقتصاد نوین در گفتگو با عصر اعتبار:

مخابرات نباید هزینه تراکنش دریافت کند

عصر اعتبار- معتمدی گفت: با توجه به اعلام مخابرات مبنی بر دریافت هزینه تراکنش به منظور ارائه خدمات موبایل بانک و بانکداری همراه، باید اذعان داشت که مخابرات، یک ابزار ارتباطی بوده و نباید در این زمینه هزینه ای به عنوان صدور تراکنش دریافت کند.

مخابرات نباید هزینه تراکنش دریافت کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    حسن معتمدی مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به مشارکت صنعت بانکداری و مخابرات به منظور توسعه سرویس ها و خدمات بانکی در نظام های پرداخت به عصر اعتبار اعلام کرد: بانک ها در بحث پرداخت الکترونیک، شبکه ارتباطی و امنیت را مدیریت می کنند و مخابرات در این شبکه پرداختی، یک ابزار به شمار می رود. مخابرات ارتباط را برقرار می کند و تراکنش از سوی بانک تعیین و اعلام می شود. بنابراین صنعتی که باید تراکنش را صادر کند؛ بانک است.
    وی ادامه داد: تراکنش هرگز از سوی مخابرات اعلام نمی شود و تنها به عنوان یک ابزار ارتباطی بوده که می تواند هزینه این خدمات را در ازای ایفای نقش خود در مسیر پرداخت الکترونیک، دریافت کند.
    این فعال صنعت بانکداری با تاکید بر ارتباطی بودن نقش مخابرات در نظام پرداخت الکترونیک افزود: در بخش، میزان هزینه تراکنش از سهم خدمات مخابرات تعیین و مشخص است.
    وی اعلام کرد: موبایل یک ابزار است که در سبد پرداخت های الکترونیک وارد شده و نمی تواند به طور مستقل تراکنش اخذ کند.
    مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر نقش بانک ها در توسعه نظام پرداخت الکترونیک گفت: هم اکنون 90 درصد از تراکنش های انجام شده در صنعت بانکداری کشورمان به صورت پرداخت غیر حضوری بوده و به صورت الکترونیکی انجام می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی