عصر بازار

هزینه بیمه دیون دولت عربستان ۲ برابر شد

عصر اعتبار- در حالی که نفت ارزان و هزینه های سرسام آور جنگ یمن فشار زیادی را به ذخایر ارزی عربستان وارد کرده است هزینه بیمه بدهی های دولت عربستان در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲ برابر شده و تقریبا به سطح قراردادهای مربوط به بیمه بدهی های کشور پرتغال رسیده است.

هزینه بیمه دیون دولت عربستان ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، سرمایه گذاران خواهان بیمه شدن بدهی های دولت عربستان به اندازه بدهی های پرتغال هستند. پرتغال کشوری است که پنج سال پس از دریافت کمک بین المللی همچنان از رتبه اعتباری پایینی برخوردار است.
    بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، هزینه بیمه بدهی های دولت عربستان در 12 ماه گذشته بیش از 2 برابر شده و به 190 واحد رسیده که به معنای هزینه سالانه 190 هزار دلاری برای بیمه هر 10 میلیون دلار از بدهی های این کشور برای مدت 5 سال است. این رقم بالاترین رقم بیمه بدهی های ریاض از آوریل 2009 تاکنون است.  این هزینه سنگین بیمه، تقریبا مشابه قراردادهای مربوط به بیمه بدهی های کشور پرتغال است که رتبه اعتباری اش 7 رتبه کمتر از رتبه ای ای 3 عربستان است.
    در شرایطی که قیمت جهانی نفت به پایین ترین رقم در حدود 12 سال گذشته رسیده و ریاض درگیر جنگی فرسایشی در یمن شده است، منابع مالی عربستان تحت فشار قرار گرفته است.
    عربستان که 70 درصد درآمدهای دولتی خود را به صادرات انرژی وابسته است، سال گذشته برای کمک به تامین کسری بودجه خود که احتمالا به بالاترین رقم از سال 1991 تاکنون رسیده است، برای اولین بار از سال 2007، اقدام به فروش اوراق قرضه داخلی کرد. خالص دارایی های خارجی عربستان در ماه نوامبر برای دهمین ماه متوالی کاهش یافت و به 627 میلیارد دلار رسید. این طولانی ترین دوره کاهشی حداقل از سال 2006 تاکنون بود.
    انتونی سیموند، یک مدیر سرمایه گذاری که در موسسه ابردین است منجمنت فعالیت می کند گفت: «آنها ذخایر مالی عظیم و بدهی بسیار پایینی دارند، اما مسئله این است که قیمت نفت قرار است تا کی در این سطح باقی بماند؟»
    دولت سعودی که هیچ اوراق قرضه بین المللی قابل توجهی ندارد، گفته بین گزینه های مختلف از جمله فروش داخلی و بین المللی بدهی ها و برداشت از منابع مالی اش برای کسری بودجه 87 میلیارد دلاری سال 2016 خود انتخاب خواهد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو