عصر بازار

چین تلاش‌ برای تثبیت ارزش یوان را افزایش داد

عصر اعتبار- در حالی که بانک مرکزی چین اقدام به تقویت یوان کرده، این کشور تلاش ها برای جلوگیری از افت ارزش پول ملی و اطمینان بخشی مجدد به سرمایه گذاران بدبین را افزایش داده است.

چین تلاش‌ برای تثبیت ارزش یوان را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که بانک مرکزی چین روز سه شنبه بار دیگر اقدام به تقویت یوان کرده، این کشور تلاش ها برای جلوگیری از افت ارزش پول ملی و اطمینان بخشی مجدد به سرمایه گذاران بدبین را افزایش داده است.
    کاهش اعتماد به سیاستگذاران چینی موجب شده تا سرمایه گذاران از اقتصاد رو به ضعف این کشور کنار بکشند و پیش بینی ها از کاهش بیشتر ارزش یوان موجب شده تا شکاف ها بین نرخ یوان عرضه شده در داخل و یوان عرضه شده در هنگ کنگ افزایش یابد.
    از زمان آغاز سال جدید میلادی، ارزش یوان بیش از یک درصد کاهش یافته است. ارزش یوان سال گذشته نیز در برابر دلار 4.7 درصد کاهش یافت. شتاب گرفتن روند افت ارزش یوان ابهام در مورد سیاست چین در مورد نرخ ارز ملی اش را افزایش داده است.
    تحلیلگران گفتند خرید یوان عرضه شده در خارج از چین توسط بانک های دولتی، به دستور بانک خلق چین، حجم نقدینگی یوان را به حدی کاهش داده که نرخ استقراض یوان در هنگ کنگ در جلسه گذشته به رقم بی سابقه 66.8 درصد رسید.
    یک تاجر برجسته در یک بانک اروپایی در شانگهای گفت: «شدت اقدامات بانک خلق چین ظاهرا به حد بمب اتم رسیده و قابل مقایسه با اقدامات اتخاذ شده از سوی دیگر بانک های جهانی در هنگامی شده است که آنها مشغول مبارزه با محتکران بین المللی نظیر جورج سوروس بودند.»
    اقدامات اشتباه مقامات چینی این نگرانی را در بازارهای جهانی دامن زده که شاید پکن توانایی خود برای مدیریت صحیح سیاست اقتصادی اش را از دست داده است. این در حالی است که اقتصاد چین در آستانه ثبت ضعیف ترین رشد در 25 سال گذشته قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی