عصر بازار

درخواست دولت و کنگره آمریکا برای مصادره ۲ میلیارد دلار دارایی ایران

عصر اعتبار- دولت اوباما و کنگره آمریکا از دادگاه عالی این کشور خواستند اجازه دهد خانواده‌های قربانیان حملات ضدآمریکایی حدود دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران را به عنوان خسارت دریافت کنند.

درخواست دولت و کنگره آمریکا برای مصادره ۲ میلیارد دلار دارایی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دادگاه عالی آمریکا امروز چهارشنبه درخواست تجدیدنظر بانک مرکزی به حکمی که در ژوییه سال 2014 از سوی دادگاهی در نیویورک برای مصادره دارایی‌های بلوکه شده ایران به منظور پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات ضدآمریکایی صادر شد را مورد استماع قرار می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، این پول در حال حاضر در حسابی نزد سیتی بانک که بخشی از گروه مالی سیتی است، نگهداری می‌شود.

    موضوعی که دادگاه عالی مورد بررسی قرار خواهد داد این است که آیا قانونی که کنگره آمریکا در سال 2012 برای امکان پذیر کردن مصادره این پول و پرداخت آن به قربانیان تصویب کرده، نادرست بوده است و قانونگذاران آمریکایی با به قانون درآوردن حکم یک دادگاه، از جدایی قوا در این کشور تخطی کرده اند یا خیر.

    شاکیان این پرونده پیش از این از دادگاه عالی درخواست کرده بودند، درخواست فرجام خواهی بانک مرکزی ایران را رد کند و اظهار کرده بودند احکام قبلی دادگاه عالی روشن کرده اند که کنگره می‌تواند قانونی را که برای یک پرونده قابل کاربرد است، تغییر دهد با این همه این دادگاه سال گذشته با درخواست بانک مرکزی موافقت کرد.

    رسیدگی دادگاه عالی آمریکا به این پرونده در شرایطی انجام می‌گیرد که انتظار می‌رود تحریمهای بین المللی علیه ایران به زودی برداشته شده و دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شوند.

    در این پرونده دولت اوباما، سنا و گروه حقوقی نماینده رهبران جمهوریخواه کنگره با تنظیم اسناد دادگاه، از شاکیان آمریکایی حمایت کرده‌اند.

    خانواده‌های قربانیان حملات ضدآمریکایی ایران را به حمایت از این حملات متهم کرده‌اند و با این ادعا که ایران در این حملات مذکور دست داشته است، در سال 2007 حکم دادگاه را برای دریافت 2.65 میلیارد دلار خسارت از ایران دریافت کردند و از آن زمان در تلاش هستند دارایی‌های ایران را که در حساب‌های مختلف نگهداری می‌شوند، مصادره کنند.

    این حملات شامل بمب گذاری پادگان‌های نیروی دریایی آمریکا در بیروت لبنان در سال 1983 و بمب گذاری برجهای خبر عربستان سعودی در سال 1996 بودند.

    این شکایت در سال 2010 پس از اینکه وزارت خزانه داری امریکا به دارایی‌های بلوکه شده ایران در سینی بانک اشاره کرد، تنظیم شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو