عصر بازار

هفت قاچاقچی اشیای عتیقه به دام افتادند

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی تکاب گفت: هفت قاچاقچی با بیش از ۸۰۰ قطعه شی عتیقه و تاریخی با تلاش ماموران نیروی انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

هفت قاچاقچی اشیای عتیقه به دام افتادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا ظهیریان افزود: این قاچاقچیان، اشیاء عتیقه را در 2 خودروی سواری پژو جاسازی کرده و قصد انتقال به شهرهای دیگر را داشتند که با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی در یکی از مسیرهای مواصلاتی شهرستان تکاب شناسایی و دستگیر شدند.
    وی اضافه کرد: ماموران نیروی انتظامی تکاب پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر معامله اشیای عتیقه بلافاصله وارد عمل شده و با انجام تحقیقات لازم این قاچاقچیان را شناسایی و به دام انداختند.
    سرهنگ ظهیریان گفت: از این قاچاقچیان 885 قطعه شی عتیقه و قدیمی از جمله سه قطعه سکه قدیمی، 6 عدد مهر عتیقه، یک قطعه کمربند و یک عدد جعبه کوچک از جنس سنگ صابون کشف شد.
    وی اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این اشیای عتیقه به هزاره اول قبل از میلاد باز می گردد.
    سرهنگ ظهیریان گفت: این قاچاقچیان در حالی دستگیر شدند که در یکی از جاده های اصلی در حال حرکت با 2 دستگاه خودرو بودند که ابتدا به هشدارها و دستور توقف ماموران پلیس بی توجهی کرده و به حرکت خود ادامه دادند اما ماموران نیروی انتظامی تکاب با شگردهای خاص و رعایت جوانب احتیاط اقدام به متوقف کردن و سپس دستگیری آنها کردند.
    شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی