عصر بازار

دلارهای نفتی داعش در آتش سوخت!

عصر اعتبار- مقامات دفاعی آمریکایی اعلام کردند: در حملات روز یکشنبه واشنگتن به ساختمانی در موصل، میلیون ها دلار پول نقد گروه تروریستی تکفیری داعش که از آنها برای پرداخت دستمزد مزدورانش استفاده می کرد، نابود شده است.

دلارهای نفتی داعش در آتش سوخت!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی در این زمینه نوشت: مقامات آمریکایی نمی توانند میزان دقیق مبالغ نابود شده را در این حمله را تایید کنند اما یکی از مقامات (که نامش فاش نشده) به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: «میلیون ها» دلار نابود شده است.
    مقامات دفاعی آمریکایی گفته اند ساختمان مورد نظر با استفاده از دو بمب هزار کیلویی تخریب شد. آمریکا به دنبال هدف قرار دادن منابع مالی بیشتر داعش با هدف فلج کردن عملکرد این گروه است.
    بر اساس این گزارش، آمریکا و نیروهای ائتلاف آمریکایی از نوامبر (آذر) گذشته تلاش کرده اند منبع اصلی درآمدی داعش از طریق قاچاق نفت را با هدف قرار دادن میادین نفتی و کامیون های حامل بشکه های نفت به ترکیه نابود کنند.
    «جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا چندی پیش در مصاحبه با فاکس نیوز درباره مسدود کردن منابع مالی گروه داعش گفت: قطع منابع مالی داعش حیاتی است.
    هفته گذشته برای نخستین بار در تاریخ، وزیران دارایی سراسر جهان در شورای امنیت سازمان ملل گرد هم آمدند و قطعنامه ای را به تصویب رساندند که از تمام کشورها می خواهد سخت ترین قوانین را برای کنترل موارد مالی به کار گیرند تا نه تنها افراد رده «میانه» و گروه هایی که مستقیم با داعش درارتباط مالی هستند، بلکه حتی در سطح افرادی (عادی) را که با افراد این گروه در تعامل هستند، مورد تحریم قرار دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی