عصر بازار

کاهش ۳۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین در سال ۲۰۱۵

عصر اعتبار- خبرگزاری روسی اعلام کرد:در سال ۲۰۱۵ مبادلات تجاری چین و روسیه با کاهش ۲۷.۸ درصدی روبرو شد و به ۶۴.۲ میلیارد دلار سقوط کرد.

کاهش ۳۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، گمرک چین اعلام کرد حجم مبادلات تجاری بین روسیه و چین در سال گذشته میلادی 27.8 درصد کاهش یافت و دو کشور 64.2 میلیارد دلار با یکدیگر تجارت کردند.

    در سال 2014 حجم مبادلات تجاری دو کشور با 6.8 درصد افزایش نسبت به سال 2013 به 95.28 میلیارد دلار رسیده بود.

    بنا به اعلام گمرک چین، حجم صادرات محصولات چینی به روسیه 39.4 درصد کاهش یافت و این کشور در سال 2015 32.9 میلیارد دلار به روسیه کالا صادر کرده است. از سوی دیگر میزان صادرات روسیه به چین نیز 19.1 درصد نسبت به سال 2014 کاهش یافته و به 31.4 میلیارد دلار در سال 2015 رسید.

    سخنگوی گمرک چین اعلام کرد: به طور کلی سال گذشته میلادی یک سال سخت برای تجارت بین‌الملل بوده است و ما معتقدیم که سال جاری نیز شرایط نسبتاً مشابهی را تجربه خواهیم کرد.

    سخنگوی گمرک چین تاکید کرد: آنچه شرایط تجارت بین دو کشور را بهبود می‌بخشد در ابتدا اوضاع اقتصادی دو کشور و سپس شرایط کلی جهان خواهد بود.

    به گفته «یسگنی یاسین» یکی از اساتید دانشگاه تحقیقات ملی روسیه معتقد است که تجارت بین روسیه و چین تنها زمانی بهبود خواهد یافت که چین اقتصاد خود را تثبیت کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی