عصر بازار

پیش بینی فایننشیال تامیز از افزایش نرخ بهره در آمریکا - ژانویه ۲۰۱۶

فدرال رزرو باز هم نرخ بهره را بالا می‌برد؟

عصر اعتبار- از میان شرکت کنندگان در نظر سنجی فایننشیال تایمز ؛ ۲۴ درصد انتظار دارند فدرال رزرو در سال ۲۰۱۶ میلادی با دو بار افزایش، در مجموع نرخ بهره را به اندازه ۲۵ نقطه پایه افزایش دهد.

فدرال رزرو باز هم نرخ بهره را بالا می‌برد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، درصد نیز معتقدند بانک مرکزی آمریکا 3 بار نرخ بهره را افزایش می دهد و همچنین 30 درصد از شرکت کنندگان معتقدند این امر 4 دفعه رخ می دهد.

    به طور کلی پیش بینی میان مدت حاکی از این است که فدرال رزرو در سال 2016 و 2017 میلادی به ترتیب نرخ بهره را 75 نقطه پایه و بیش از 100 نقطه پایه افزایش می دهد.
    دو اقتصاددان برجسته فایننشیال تایمز انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در دو سال پیش رو بیش از 300 نقطه پایه افزایش دهد. اما برخی دیگر از تحلیلگران هشدار می دهند که توانایی فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره باید توسط تبعات ناشی از کاهش رشد اقتصادی و تقویت دلار در برابر ارزهای دیگر محدود شود.
    از طرف دیگر برخی دیگر از  اقتصاددانان احتمال می دهند در دو سال آتی رکودی 15 درصدی رخ می دهد  که مجددا فدرال رزرو را به کاهش نرخ های بهره مجبور می نماید.
    بنابر اعتقاد تعدادی از تحلیلگران، فعالیت های اقتصادی ایالات متحده آمریکا و شرایط بازار کار این کشور در ماه های آتی بدتر خواهد شد. بنابر اظهارات آنان؛ تحرکات دلار، شرایط مالی را سخت تر کرده که اثرات این رویداد بر بخش تولید این کشور نمایان می گردد.
    در ادامه مقاله سوالات نظرسنجی به همراه نتایج نشان شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی