عصر بازار

توضیح صداوسیما درباره تعهدی که برای پخش تیزر فیلم‌ها می‌گیرد

عصر اعتبار:روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد اقدام این سازمان در اخذ تعهد از فیلم‌سازان، بر اساس منع قانونی پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای است.

توضیح صداوسیما درباره تعهدی که برای پخش تیزر فیلم‌ها می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، پیرو درج مطلبی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری با این موضوع که صداوسیما برای پخش تیزر فیلم‌های سینمایی تولید داخل از سازندگان تعهد کتبی می‌گیرد، روابط عمومی صداوسیما ذکر توضیحاتی را برای روشن شدن موضوع ضروری دانسته است.

    در این توضیح آمده است:

    «صداوسیما به‌ عنوان رسانه‌ای فراگیر بیشترین سهم را در معرفی تولیدات سینمایی کشور داشته است. یکی از راه‌های حمایتی رسانه‌ملی از صنعت سینمایی کشور پخش آگهی‌های آن‌ها در قالب‌های مختلف تصویری (تیزر)، زیرنویس و رادیویی است. اما آنچه که در این بین از اهمیت برخوردار است و برخی از منتقدان به آن توجهی ندارند، این است که بخش عمده‌ای از تیزرهای فیلم‌های سینمایی تولید داخل کاملاً به‌ صورت رایگان از سوی صداوسیما پخش می‌شود تا رسانه‌ملی نیز به سهم خود در پازل حمایت از صنعت سینما نقش خود را ایفا کرده باشد.

    در واقع نگاه رسانه‌ ملی به پخش رایگان تیزر فیلم‌های سینمایی داخلی، نگاهی حمایتی است که با هدف معرفی این فیلم‌ها و تشویق مخاطبان برای تماشای آن‌ها انجام می‌شود. از سویی مسئولان سینمایی کشور نیز بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که پخش تیزرهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز، منع قانونی دارد، بنابراین سازندگان این فیلم‌ها نباید تیزر فیلم‌هایشان را برای تبلیغ در اختیار شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای قرار دهند.

    به همین دلیل اداره کل بازرگانی صداوسیما با بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسید که در ادامه این حمایت، در فرم قرارداد پخش تیزر، این تعهد را از سازنده اخذ کند که چنانچه از حمایت فرهنگی رسانه‌ملی برای پخش رایگان برخوردار شود نمی‌تواند تیزر فیلم خود را برای پخش در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز قرار دهد. لذا اگر اثبات شود که سازنده پس از بهره‌مندی از حمایت رسانه‌ برای پخش رایگان تیزر، آن را برای تبلیغ در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای قرار داده است، باید حق پخش تیزر را به صداوسیما پرداخت کند؛ تعهدی که طرفین با رضایت و به‌منظور اجرای سیاست‌های فرهنگی و هنری کشور آن را امضاء می‌کنند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو