عصر بازار

سلطانی فر:

۱۰۰۰ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رکود اقتصادی کشور گفت: ۱۰۰۰ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

۱۰۰۰ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته در جزیره قشم اظهار داشت:48 ساعت دیگر مراحل اجرایی برجام آغاز و پیروزی بزرگ ملت ایران که با رهبری‌های مقتدرانه مقام معظم رهبری مدیریت و درایت رئیس جمهور و سخت‌کوشی و تلاش تیم مذاکره کننده به دست آمده رقم می‌خورد.

    وی در ادامه بیان داشت: شاید 2 سال قبل که این مذاکرات آغاز شد هر آدم خوش بینی فکر نمی‌کرد که ما در یک رویارویی نابرابر برای اولین بار در تاریخ سیاسی موفق شویم و در مذاکراتی سخت و شرایطی بحرانی و زیر فشار کشورهای مختلف در یک دور مذاکرات سنگین به همه اهداف بزرگی که از ابتدا دنبال می‌کردیم که حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌های کامل اعمال شده دست یابیم.

    سلطانی‌فر تصریح کرد: امروز به برکت حمایت‌های ملت ایران و تلاش مسئولان در دولت موفق شدیم تا به این پیروزی بزرگ دست یابیم.

    رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: امروز در آستانه ورود به شرایط جدید هستیم و در این شرایط شاهد رشد، رونق و توسعه در همه ابعاد اجرایی کشور خواهیم بود.

    وی با اشاره به صنعت گردشگری گفت: اگر چه به دلیل تحریم‌ها و مشکلات و همچنین نبود درآمدهای نفتی، در بخش‌هایی از اقتصاد دچار رکود هستیم اما خوشبختانه از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بخش گردشگری کشور با رویکرد خوبی که دولت تدبیر و امید داشته و اینکه ما تصمیم گرفتیم با همه دنیا تعامل داشته باشیم این بخش در رونق قرار گرفته است.

    معاون رئیس جمهور با اشاره به رشد صنعت گردشگری در 2 سال اخیر  بیان داشت: در ورود گردشگران خارجی در حالی که میانگین رشد ورود گردشگران در دنیا 6/4 درصد بوده ما در 2 سال گذشته با رشدی معادل 12 درصد، سه برابر رشد جهان را در این بخش به خودمان اختصاص دادیم.

    سلطانی‌فر تاکید کرد: در حال حاضر در بخش گردشگری نزدیک به 1000 پروژه با اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

    وی اضافه کرد: پیش بینی شده ایران در سال 2016 با توجه به اعلام منابع، مراکز، سازمان‌ها و نشریات مهم گردشگری یا به عنوان اولین مقصد گردشگران دنیا یا از مقاصد اولیه توصیه شده این منابع، سازمان ها و نشریات معتبر بین المللی قرار گرفته است.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: یعنی از آن طرف مجلس نمایندگان آمریکا آن محدودیت‌ها را می‌گذارد  و از طرفی هم تقاضا برای ورود به ایران و استفاده از جاذبه‌های گردشگری ایران در سال 2016 از سوی آمریکایی‌ها تا الان آمارش 2 برابر سال گذشته است.

    سلطانی‌فر افزود: محدودیت‌هایی اعمال شده هیچ گونه تاثیری در ورود تورها و گردشگران مختلف نداشته و ما سال2016 و  1395 را سال آغاز خیزشی مضاعف در بخش گردشگری می‌دانیم.

    وی افزود: با توجه به امنیت حاکم در کشور و جاذبه‌های خوب در بخش‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی، زیارتی و سلامت سبب می‌شود تا گردشگران مختلف خارجی بیش از گذشته به ایران بیایند و از نزدیک با واقعیت‌های کشور که در کشور آشنا می‌شوند.

    سلطانی‌فر ادامه داد: تمرکز ویژه‌ بر بخش صنعت گردشگری و همچنین صنایع دستی سبب ایجاد اشتغال سریع، ارزان قیمت، سبز و پایدار می‌شود، زیرا شرایط امروز ایران بزرگ  با وجود این سرمایه‌گذاری‌ها خیلی خوب توجیه می‌شود.

    معاون رئیس جمهور گفت: درحال حاضر بیش از 20 استاندار از کل استانداران در نشست های برگزارشده، اعلام کردند که در بررسی‌ها و مطالعات توسعه استان خود به این نتیجه رسیده‌اند که گردشگری باید محور اصلی توسعه استان باشد.

    وی بیان داشت: مسئولان عالی رتبه کشور نیز با تمرکز ویژه بر بخش گردشگری، بر استفاده و بهره‌گیری از این ظرفیت تاکید دارند.

    سلطانی‌فر در ادامه از امنیت حاکم بر کشور با وجود ناامنی منطقه خاورمیانه به عنوان دیگر مزیت‌های ایران اسلامی یاد کرد که در توسعه صنعت گردشگری تاثیر به سزایی دارد.

    معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به شرایط پساتحریم تصریح کرد: همه تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌ها در راستای ترویج و توسعه صنعت گردشگری در کشور استفاده کنیم.

    وی ابرازداشت: مجموعه مناطق آزاد کشور اعم از مناطق هفتگانه فعلی و هفتگانه‌ای که به تصویب دولت رسیده و به تصویب مجلس نیز می‌رسد تمرکز بر بخش گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین محورها در دستور کار خود قرار دارند.

    وی با بیان اینکه هر ماه شاهد برگزاری یک نمایشگاه یا جشنواره و یا رویداد مرتبط با گردشگری در مناطق آزاد مختلف هستیم، اظهار امیدواری کرد: این روند استمرار یابد و شاهد نشاط و شادابی و سرور مردم قهرمان ایران بعد از یک دوره سخت تحریم‌ها باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی