عصر بازار

شهرداری کرج از ترکیب خارج شد

تغییر ترکیب هیات مدیره بانک شهر

اعتبار- مجمع عمومی بانک شهر با تغییر ترکیب حقوقی هیات مدیره این بانک خصوصی موافقت کرد.

تغییر ترکیب هیات مدیره بانک شهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۶:۴۷

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، ترکیب هیات مدیره حقوقی بانک شهر که پیش از این متشکل از نمایندگان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، شرکت خدمات اداری شهر، شرکت سرویس بیمه شهر و شهرداری های تهران، مشهد، کرج و اصفهان تغییر کرد تا از این پس نمایندگان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، شرکت خدمات اداری شهر، شرکت بیمه شهر و شهرداری های تهران، مشهد، تبریز و شیراز به عنوان اعضای اصلی و شهرداری های اصفهان و قم به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این بانک فعالیت کنند.

    \r\n

    بدین ترتیب شهرداری کرج به طور کامل از ترکیب هیات مدیره بانک شهر کنار رفت و شهرداری اصفهان نیز از عضو اصلی به عضو علی البدل نزول پیدا کرد تا شهرداری های تبریز و شیراز جایگزین آنها شوند.

    \r\n

    مجمع عمومی بانک شهر همچنین تقسیم 18 تومان سود به ازای هر سهم را به تصویب رساند که 8 تومان از این سود به صورت نقدی به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

    \r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک شهر با حضور بیش از 97 درصد سهامداران در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد و در پایان مقرر شد از 18 تومان سود قابل تقسیم، 10 تومان به حساب سهم جایزه واریز و 8 تومان هم به صورت نقدی به سهامداران پرداخت شود.

    \r\n

    بر این اساس، مقرر شد تا حداکثر یک ماه آینده، مجمع فوق العاده ای برگزار شود تا تکلیف سهم جایزه سهامداران مشخص شود.

    \r\n

    در این مجمع که به ریاست حسین محمد پورزرندی رییس هیات مدیره بانک شهر و نظارت نمایندگان شهرداری اصفهان و مشهد برپا شد، احمد درخشنده مدیرعامل پیشین با این که اکنون مسوولیتی در بانک شهر ندارد به جای غلامرضا حاجی زاده گزارش عملکرد هیات مدیره را قرائت کرد تا پاسخگوی عملکردی باشد که متعلق به دوران مدیریت عاملی وی است.

    \r\n

    درخشنده در سخنان خود با اشاره به تحقق 491 ریال سود به ازای هر سهم با سرمایه دو هزار میلیارد ریال اظهار داشت: نرخ بازده دارایی های این بانک از سه درصد در سال 88 به چهار درصد در سال گذشته افزایش یافته و نرخ بازدهی حقوق صاحبان سهام نیز از 19 درصد به 33 درصد رسیده است.

    \r\n

    وی با بیان این نکته که بانک شهر نخستین ایستگاه خدمات الکترونیک بدون کارمند را در سال گذشته راه اندازی کرد، افزود: راه اندازی 500 ایستگاه دیگر در دستور کار این بانک برای سال جاری قرار دارد.

    \r\n

    مدیرعامل پیشین بانک شهر با اشاره به نصب و ره اندازی 166 دستگاه خودپرداز در سال گذشته، ادامه داد: تعداد شعب این بانک در پایان سال 88 ، 85 شعبه فعال بوده است که به 158 شعبه در پایان سال گذشته افزایش یافته است.

    \r\n

    وی اعلام کرد که سهم درصد بانک شهر از بازار منابع بانک های خصوصی از 2.2 درصد در پایان سال 88 به 3.3 درصد در پایان سال گذشته رسیده است.

    \r\n

    درخشنده، سود هر سهم بانک شهر را برای سال جاری با سرمایه 400 میلیارد تومان،25 تومان پیش بینی کرد.

    \r\n

    مدیرعامل بانک شهر با اشاره به نصب سامانه بانکداری متمرکز در این بانک، ادامه داد: 90 درصد انتقال اطلاعات از سیستم قدیم به جدید صورت گرفته و 10 درصد بقیه هم به زودی انجام می شود تا پس از آن خدمات جدید بانک به مشتریان ارائه شود.

    \r\n

    وی با تاکید بر این نکته که بانک شهر در سال گذشته در بانکداری بین الملل موفقیتی کسب نکرده است، اظهار امیدواری کرد که با همکاری بانک مرکزی، این بخش در بانک شهر به ویژه در جذب سرمایه های خارجی برای توسعه پروژه های شهری فعال شود.

    \r\n

    درخشنده به بیش از دو برابر شدن سود این بانک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سود خالص بانک شهر در سال 88 حدود 456 میلیارد ریال بوده است که به حدود 983 میلیارد ریال افزایش یافته است.

    \r\n

    در مجمع عمومی بانک شهر، پرداخت نیم درصد سود خالص بانک به عنوان پاداش اعضای حقوقی هیات مدیره مورد تصویب قرار گرفت که به گفته پورزرندی، به اعضای حقیقی هیات مدیره تعلق نخواهد گرفت.

    \r\n

    همچنین موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه همشهری و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های مجمع بانک شهر انتخاب شدند.

    \r\n

    \r\n

    \r\n
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو