عصر بازار

تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش و ۲ تن کنسانتره طلا

عصر اعتبار- وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در راستای توسعه تجارت و روابط اقتصادی در دوره پساتحریم بسته پیشنهادی به مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس‌جمهور ارائه کرد که در آن تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش و ۲ تن کنسانتره طلا برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است.

تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش و ۲ تن کنسانتره طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در بسته پیشنهادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به امضای محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت رسیده و در اختیار مسعود نیلی مشاور اقتصای رئیس جمهور قرار گرفته شده آمده است که یکی از گزینه‌‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری تولید 800 کیلوگرم شمش طلا و 2 تن کنسانتره طلا با سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری است.

    بر اساس اطلاعات به دست آمده از این اولویت‌های تعیین شده توسط وزارت صمت، تولید این شمش‌های طلا می‌تواند در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، خراسان رضوی و کردستان کلید بخورد. همچنین عمده مواد اولیه مصرفی آنها که سنگ معدن طلاست فقط باید از داخل کشور تامین شود.

    بر اساس این گزارش، تولید 800 کیلوگرم شمش و 2 تن کنسانتره طلا به لحاظ تامین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز تضمین شده و شبکه حمل و نقل آن صرفا جاده‌ای امکانپذیر خواهد بود.

    حتی در این بسته پیشنهادی آمده است که در صورت عدم امکان تامین زیرساخت‌ها توسط دولت، زمینه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز پیشنهاد شود. با این حال نوع تکنولوژی پیشنهادی برای تولید شمش طلا، کوره القایی برای ذوب ریخته‌گری و برای تولید کنسانتره طلا، هیپ لیچینگ (انباشته شدن کانسنگ به صورت توده‌ای و پاشیده شدن محلول لیچ کننده بر روی سطح این توده) عنوان شده است.

    از آنجایی که این یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است که در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته، نوع همکاری سرمایه‌گذاری مشترک، سرمایه‌گذاری صددرصد خارجی و انتقال دانش فنی و توسعه واحدهای R&D تعیین شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی