عصر بازار

اولتیماتوم ۲۰روزه دولت

یارانه نقدی ۳میلیون نفر از بهمن حذف می‌شود

عصر اعتبار- در حالی وزارت کار از حذف یارانه نقدی ۱۸ساله‌ها به بالا که کارت ملی ندارند، از بهمن ماه خبر داده که بنابر آخرین آمار سازمان ثبت احوال، شمار آنها حدود ۳میلیون نفر است و این افراد از امروز ۲۰ روز فرصت دارند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.

یارانه نقدی ۳میلیون نفر از بهمن حذف می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، چند روز پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، براساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند، در صورت عدم‌تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می‌شود.

    این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی سید علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، کمتر از 3میلیون نفر در کشور کارت ملی ندارند.

    وی که اخیراً بر اقدام سریع‌تر افراد 18 سال به بالا برای دریافت کارت ملی تأکید کرده بود، از تسهیل در صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان فاقد کارت ملی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه صدور عادی کارت هوشمند زمان طولانی نیاز دارد، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قصد داریم از اول بهمن ماه طی 15 روز برای افراد فاقد کارت ملی، کارت هوشمند صادر کنیم.

    بنابر اعلام محمدابراهیم طریقت، سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور، شمار کسانی که کارت ملی نداشتند، در شهریور ماه سال جاری 5میلیون نفر بود که با اعلام مهلت دریافت کارت ملی تا دی‌ماه، 2 میلیون نفر از این رقم کم شده است.

    دولت بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مأمور کرده بود طی سال جاری یارانه نقدی شش‌میلیون از افراد پُردرآمد را حذف کند که بر اساس اعلام آمار رسمی، تاکنون یارانه بیش از 3میلیون نفر حذف شده و در صورت حذف سه‌میلیون نفر دیگر، این بند از قانون اجرایی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو