عصر بازار

یارانه چه افرادی از بهمن ماه قطع می شود؟

یارانه امشب واریز می‌شود

عصر اعتبار- یارانه نقدی دی ماه در حالی ساعت ۲۴ امشب-شنبه- به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود که افراد بالای ۱۸ سالی که فاقد کارت ملی هستند در صورتی که وضعیت خود را مشخص نکنند، از بهمن ماه یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

یارانه امشب واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یارانه دی ماه، پنجاه و نهمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی است که به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

    در کنار حذف یارانه بگیران پردرآمد که از اواخر سال گذشته و به طور جدی تر در سال جاری در دستور کار دولت قرار گرفته و تا حدود سه میلیون نفر از بین جمعیت بیش از 76 میلیون نفری یارانه بگیران حذف شده اند، اخیر وزارت "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در اطلاعیه از حذف یارانه به دلیل نداشتن کارت ملی خبر داده است.

    وزارت "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" اعلام کرده است که بر اساس ماده (4) آیین نامه اجرایی از ماده (7) قانون هدفمند یارانه‌ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده، اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند.

    این در حالی است که درصورت عدم تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می شود.

    به هر حال گرچه تعداد افراد فاقد کارت ملی رسما اعلام نشده است؛ اما با توجه به فرصت حدود یک ماهه ای که در اختیار این افراد قرار گرفته هر گونه تعللی از سوی آنها می‌تواند موجب حذف آنها از دریافت یارانه نقدی شود.

    در حال حاضر با وجود حذف حدود سه میلیون نفر از یارانه بگیران، هنوز دولت در هر ماه هزینه حدود 3300 میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی