عصر بازار

با دادن اختیار به کری

اوباما راه فروش هواپیما به ایران را باز کرد

عصر اعتبار- رئیس جمهور آمریکا اختیار صدور مجوز برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را به جان کری وزیر خارجه این کشور محول کرد.

اوباما راه فروش هواپیما به ایران را باز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از یو اس ای تودی، رئیس جمهور آمریکا در راستای لغو تحریم ها علیه ایران بر اساس توافق هسته ای به وزیر خارجه این کشور اجازه داد مجوزهای لازم برای صادرات هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کند.

    در عین حال مقامات کاخ سفید تاکید کرده اند تا عمل ایران به تعهداتش بر اساس برجام و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ تحریمی علیه ایران لغو نخواهد شد.

    فروش هواپیماهای مسافربری و قطعات آن به ایران و خرید صنایع دستی مثل فرش و همچنین خاویار از ایران از معدود تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران است که بر اساس برجام لغو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در یادداشتی ریاستی که به لحاظ قانونی شبیه دستورات اجرایی رئیس جمهور است اختیار صدور مجوز برای صادرات کالا و خدمات و تکنولوژی به ایران را به جان کری وزیر خارجه این کشور محول کرد.

    کنگره در سال 2010 بر اساس مصوبه ای اختیار صدور اجازه برای صادرات کالا،‌ خدمات و تکنولوژی به ایران را با شرط منطبق بودن بر منافع ملی این کشور به رئیس جمهور آمریکا داده بود.

    در حالی که تحریم های هسته ای غرب علیه ایران هنوز لغو نشده است سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت توافق هسته ای این کشور را از اقدام علیه ایران در حوزه های دیگر منع نمی کند.

    جان ارنست افزود: ما از همان ابتدا مشخص کرده ایم که مذاکرات صرفا بر روی برنامه هسته ای ایران متمرکز بوده و این موضوع نگرانی اول ما بوده است. و ما تصریح کرده ایم که ایران به طور بالقوه در معرض تحریم های مهم در نتیجه آزمایش موشکی خود قرار دارد و بنابراین ما در حال اعمال فشار به آن ها هستیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو