عصر بازار

قیمت ارز در پسابرجام چه تغییراتی می‌کند؟

عصر اعتبار- دلار آمریکا با روند کاهشی نسبت به آخر هفته گذشته ۳۶۰۸ تومان عرضه می‌شود و سکه تمام طرح جدید ۹۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

قیمت ارز در پسابرجام چه تغییراتی می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، امیر محمد خدیوی در رابطه با بازار ارز در روزهای آغازین برجام اظهار کرد: در مجموع نرخ دلار و انواع ارز در بازار صعودی خواهد بود و کلیت بازارها به سمت و سویی حرکت کرده است که دیگر نسبت به اخبار واکنشی از خود بروز نمی‌دهند.

    وی تصریح کرد: عدم واکنش بازار به اخبار به دلیل خروج افراد غیرحرفه‌ای از بازارها در دو سال گذشته بوده و در شرایط فعلی افراد حرفه‌ای بازار تنها با توجه به اخبار ملموس که از نطر بنیادین در اقتصاد تغییر ایجاد می‌کنند، رویه خرید و فروش خود را تغییر می‌دهند.

    او با بیان اینکه ایران کشوری با ذخایر غنی کالاهای اساسی است، گفت: در صورت اجرای برخی از مسائل اقتصادی همچون گشایش اعتبار اسنادی و سهولت در تجارت بعد از اجرای برجام به دلیل آنکه اقتصاد ایران از قیمت کالاهای اساسی همچون نفت تاثیر پذیر است نرخ دلار کاهش پیدا نخواهد کرد.

    خدیوی خاطرنشان کرد: ایران دارای معادن ذغال سنگ، روی و نفت است که ارزش این کالاها در بازارهای جهانی با افت شدید قیمت مواجه شده‌اند و در شرایط فعلی کاهش ارزش پول ملی به نفع اقتصاد کشور است و خوشبختانه دولت با تمام نگرش کنزی خود در زمینه دلار و ارز رفتار درستی انجام داده است و پیش بینی می‌شود ارزش دلار از رقم فعلی پیشی بگیرد و در سال 95 با توجه به کاهش قیمت نفت دلار ارزش 4000 تومان را تجربه خواهد کرد.

    وی در رابطه با نوسانات ارزش دلار در چند روز آینده در پی اجرای برجام بیان کرد: نوسانات دلار در چند روز آینده در پی اعلام آغاز اجرای برجام بسیار جزئی خواهد بود که برای افراد غیرحرفه‌ای و عادی اینچنین نوسانات جذاب نخواهد بود.

    او خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در پی اجرای برجام بازارهایی همچون بازار سرمایه و مسکن که در پشت سر بازار ارز مانده‌اند رشد بیشتری نسبت به رشد بازار ارز را تجربه کنند.

    این کارشناس بازار ارز و طلا با تاکید بر اینکه بازار ارز در زمان اجرای برجام برای دلالان جذاب نخواهد بود، گفت: با اجرای برجام نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران فعال می‌شوند که این شرکت‌ها نیاز به خرید دلار دارند و تقاضای این دسته از شرکت‌ها هجوم تقاضای دلار در بازار را ایجاد خواهد کرد و دلیلی بر افزایش نرخ دلار در بازار آزاد است.

    وی یادآور شد: در کوتاه مدت، نوسان بسیار جزئی در بازار ارز ایجاد می‌شود که هیچگونه ارزشی برای افراد عادی نخواهد داشت و احتمال بسیار اندک، نوسانات تنها برای دلالانی که از نوسان دلار روزی می‌خورند ارزشمند است و در مجموع نوسان بازار ارز در پس از اجرای برجام برای افراد غیرحرفه‌ای و عادی تاثیرگذار نیست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو