عصر بازار

وزیر اقتصاد با احتیاط گفت:

امسال بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهیم کرد

اعتبار- سخنگوی اقتصادی دولت هدفگذاری امسال تامین مالی کشور را عددی حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و در عین حال گفت: اگر با احتیاط سخن بگوییم عددی بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در این باره در دسترس خواهد بود.

امسال بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۶:۵۷

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از مهر، شمس الدین حسینی درباره میزان اعتبار تعیین شده برای ارائه تسهیلات جهت ایجاد اشتغال گفت: برای ایجاد اشتغال ملاحظات مختلفی وجود دارد که یکی از آنها تامین مالی است.

    \r\n

    وی افزود: ما از سال گذشته تامین مالی خود را متنوع کرده ایم و اقدامی که امروز در دستور کار قرار گرفته، این است که در بخش تامین مالی اتکای صرف اشتغال به منابع بانکی را اصلاح می کنیم.

    \r\n

    وزیر اقتصاد تصریح کرد: اگر به احکام قانون بودجه سال 90 توجه کنیم، می ببینیم که قانون امکانات بسیار زیادی را فراهم کرده و همین قانون در واقع قانون تامین مالی شده است .

    \r\n

    وی ادامه داد: وقتی در قانون بودجه اجازه داده شده است که بخش دولتی بودجه عمومی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و کار عمرانی انجام شود، وقتی به دستگاههای دولتی اجازه داده شده است که دارایی های مازاد خود را بفروشد و پول آن را برای سرمایه گذاری به کار گیرند و همچنین اجازه انتشار اوراق مشارکت یک فرصت جدید است.

    \r\n

    حسینی با اعلام اینکه رشد بودجه عمرانی خود یک فرصت جدید است، ادامه داد: در کنار این مسئله امروز بازار پول حتی با نرخ رشدی معادل 25 درصد در تسهیلات ، می تواند چیزی حدود 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه کند.

    \r\n

    وی همچنین گفت: بازار سرمایه هم بسیار فعال شده است و هم اکنون ما دو تجربه موفق داشته ایم و افزایش سرمایه ها در بورس و فرابورس به خوبی صورت می گیرد، ضمن اینکه فاینانس‌ها امسال بیشتر از گذشته فعال شده است. در هیمن حال، صندوق توسعه ملی هم به کمک این جریان می آید.

    \r\n

    وزیر اقتصاد اظهار امیدواری کرد با مجموعه این تمهیدات به همراه فعال کردن وجوه عمومی به شکل جدید و ترتیبات قراردادی جدید بازار سرمایه و پول ، بیمه و جذب سرمایه خارجی پروژه اشتغال زایی به خوبی اجرا شود.

    \r\n

    سخنگوی اقتصادی دولت پیش بینی کرد که کشور به رقمی بالغ بر 200هزار میلیارد تومان تامین مالی امسال دسترسی پیدا کند.
    \r\n
    \r\nوی اظهارداشت: حتی من این رقم را نیز با احتیاط می گویم و برآورد من این است که اگر مجموعه تمهیداتی که اندیشیده شده به خوبی صورت بگیرد، ما بیش از این عدد خواهیم داشت.

    \r\n

    وی افزود: در سال گذشته حدود 150 هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته و امسال این عدد قطعا افزایش پیدا می کند.

    \r\n

    حسینی در پایان تصریح کرد: هدفگذاری ما عددی حدود 240 هزار میلیارد تومان است ولی من می گویم اگر با احتیاط سخن بگوییم عددی بالای 200 هزار میلیارد تومان در دسترس خواهد بود.

    \r\n

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو