عصر بازار

صرف نظر جمهوری خواهان از شکایت از دولت آمریکا به دلیل توافق هسته‌ای

عصر اعتبار- جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از شکایت خود از دولت اوباما به دلیل توافق هسته‌ای با ایران صرف نظر کردند.

صرف نظر جمهوری خواهان از شکایت از دولت آمریکا به دلیل توافق هسته‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جان بوئنر رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم شکایت از دولت آمریکا به دلیل توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 صرف نظر کرده است.

    قانون‌گذاران جمهوری خواه 4 ماه پیش تصمیم گرفتند از رییس جمهور باراک اوباما به دلیل توافق هسته‌ای‌اش با ایران به دادگاه‌های کشورشان شکایت کنند. اما اکنون با رسیدن به روز اجرای این توافق قصد آن‌ها برای جلوگیری از لغو تحریم‌های ایران رنگ باخته است.

    به گزارش هیل، به نظر می آید با پایان دوره کاری بوئنر در اکتبر 2015 دورنمای موفقیت این شکایت مورد تردید قرار گرفت و قانونگذاران به جای تلاش برای استفاده از دادگاه ترجیح می‌دهند از طریق تحریم‌های آمریکا توافق هسته‌ای را تضعیف کنند.

    وزیران خارجه ایران و آمریکا به علاوه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است تا ساعاتی دیگر اجرای توافق هسته‌ای را اعلام کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی