عصر بازار

رییس هیات‌مدیره انجمن سفر و گردشگری تهران:

شبهات وارده به بانک گردشگری، وارد نیست

اعتبار- رییس هیات‌مدیره انجمن سفر و گردشگری استان تهران نیز از سیاسی شدن بخش گردشگری و بی توجهی توجه به نیازهای آن انتقاد کرد و گفت: شبهاتی به تاسیس بانک گردشگری وارد شده است در حالی که سهامداران این بانک خصوصی هستند.

شبهات وارده به بانک گردشگری، وارد نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۰:۲۵

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، اکبر غمخوار در مراسم امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات بانک گردشگری به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران خواستار آن شد تا مسوولان بانک مرکزی سهمیه ارزی برای این بانک در نظر بگیرند چراکه سهمیه فعلی برای مسافران بسیار محدود است.

    \r\n

    وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ سفرهای گروهی گفت: درحالی که قرار بود زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تسهیلاتی به بخش گردشگری تعلق گیرد این اتفاق نیفتاد؛ باید اعتباراتی به بانگ گردشگری اعطا شود تا از محل آن تسهیلات یارانه‌ای در اختیار صنعت گردشگری بگذارد.

    \r\n

    وی افزود: از تسهیلات بانک گردشگری باید به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنیم تا سفر برای گردشگران ارزان تمام شود.

    \r\n

    مدیرعامل بانک گردشگری هم از اختصاص 110 میلیارد تومان تسهیلات به مسافران دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران خبر داد.

    \r\n

    منوچهر زمانی گفت: در قالب تسهیلات 20 و 50 میلیون ریالی در سال جاری، یکهزار و 100میلیارد ریال منابع برای بخش سفر و صنعت گردشگری در نظر گرفته شده‌ که سود آن 11 درصد است.

    \r\n

    وی با بیان این نکته که انتظار داریم دفاتر خدمات مسافرتی،گردش مالی خود را به بانک گردشگری منتقل کنند او درباره چگونگی تامین منابع این تسهیلات با نرخ 11 درصدی گفت: فرهنگ و اقتصاد کشور با هم تلاقی دارند و نمی‌توان با نگاه صرف تجاری، از فعالیت‌های دیگر دست برداشت. ممکن است در این مورد سودی عاید بانک نشود و در نقطه سر به سر باشد اما این گونه حرکات باید گسترش یابد.

    \r\n

    زمانی با اشاره به این نکته که بانک گردشگری، دارای 10 شعبه فعال است که تا شهریورماه به 50 شعبه افزایش خواهد یافت افزود: تا یک ماه آینده پورتال بانک فعال می‌شود و مشتریان می‌توانند درخواست‌های خود را از این طریق انجام دهند.

    \r\n

    وی از مدیریت بر ثروت و سرمایه‌های افراد در قالب بانکداری اختصاصی بانک گردشگری خبر داد.

    \r\n

    مهدی جهانگیری رییس هیات‌ مدیره بانک گردشگری هم با بیان این نکته که فعالان حوزه گردشگری از 10 سال پیش درپی ایجاد یک بانک اختصاصی بوده‌اند افزود: تامین منابع مالی و نقدینگی فعالان عرصه سفر همچنین خدمات‌دهی به صنعت گردشگری برنامه ها بانک گردشگری است.

    \r\n

    وی سرمایه کنونی بانک گردشگری را دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و از افزایش سرمایه این بانک به چهار هزار میلیارد ریال در مرحله اول و پس از آن 6 هزار میلیارد ریال خبر داد.

    \r\n

    جهانگیری درباره میزان سود خالص سال جاری این بانک نیز گفت: سود هر سهم این بانک در سال اول با وجود هزینه‌ها، رقم قابل ملاحظه‌ای است و بانک سود قابل قبولی به سهامداران خود پرداخت خواهد کرد.

    \r\n

    وی در پاسخ به سوالی درباره کاهش سود سپرده‌های بانکی در بسته سیاستی ـ نظارتی امسال بانک مرکزی گفت: نرخ تمام شده پول در بانک‌های خصوصی بسیار بالاتر از رقم‌های سود تسهیلات است و فعالیت‌های بانکی ما در قالب یک بسته مالی سرمایه‌گذاری در بازار است.

    \r\n

    وی تاکید کرد: صنعت گردشگری توسعه پایدار کشور را به همراه دارد و با ایجاد مثلث بانک، باشگاه گردشگری و دفاتر توریستی، شرایط برای دریافت تسهیلات سفر فراهم می‌شود.

    پورسعید خلیلی