عصر بازار

یک کارشناس بازار سرمایه:

بورس تحت تأثیر جو روانی برجام مثبت شد

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایطی که کلّیت بورس تحت تأثیر جو روانی اجرایی‌شدن برجام و رفع تحریم‌ها مثبت است، سهامداران نباید در شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی ضعیف هستند سرمایه گذاری کنند.

بورس تحت تأثیر جو روانی برجام مثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد قصری با اشاره به مثبت شدن روند بازار سرمایه تأکید کرد: به سهامداران به‌ویژه تازه‌واردان به بورس توصیه می‌شود با تحلیل و بررسی اقدام به خرید سهام کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند معاملات بورس در سال جاری با توجه به خبرهای مثبت منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای گفت: مهم‌ترین عامل منفی تأثیرگذار بر بورس به‌ویژه در ماههای گذشته چشم‌انداز نامناسب بازار بود.

    وی افزود: البته نباید از وضعیت جهانی برخی صنایع از جمله صنایع معدنی و فلزات اساسی نیز در این زمینه غافل شد که افت جهانی قیمت نفت نیز مزید بر علت بوده است.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از درآمدهای سالیانه دولت از فروش نفت تأمین می‌شود، کاهش تدریجی قیمت نفت به‌عنوان یکی از تهدیدات ادامه‌دار می‌تواند در آینده بر معاملات بازار سهام اثرگذار باشد و از سوی دیگر اقتصاد کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    وی گفت: همچنین یکی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور وضعیت رکودی آن به‌دنبال سیاستهای انقباضی دولت است که بازار تقاضا و در پی آن عرضه را تحت تأثیر قرار داده است.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تأثیر اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها بر معاملات بورس اذعان داشت: اجرایی شدن برجام می‌تواند محرک مثبتی برای بازار سرمایه باشد و در دو بازه کوتاه و بلندمدت می‌تواند موجب رونق اقتصاد و بازار سهام باشد.

    وی به سهامداران توصیه کرد: در شرایطی که کلّیت بازار سرمایه تحت تأثیر جو روانی اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها مثبت است، سرمایه‌گذاران نباید در شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی ضعیف هستند سرمایه گذاری کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو