عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

اجرای برجام فصل جدید اقتصادی برای بخش خصوصی کشور

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران اجرای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها را فصلی جدید برای اقتصاد و بخش خصوصی ایران دانست.

اجرای برجام فصل جدید اقتصادی برای بخش خصوصی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن جلال‌پور در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ضمن تبریک اجرای برجام و پایان تحریم‌ها اظهار کرد: امروز بیش از سال 1392 به آینده توسعه اقتصاد ایران امیدوار هستیم.

    وی ادامه داد: امروز به آینده اقتصاد ایران امیدواریم چون باور داریم دنیا این موضوع را باور کرده است که ایران تنها کشوری در خاورمیانه است که می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند. البته به گمان من برجام را نباید پایان راه اقتصاد ایران دانست. این قدم آغازین است، اما در واقع مهم‌ترین قدم در جهت اصلاح اقتصاد کشور است.

    رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: امروز زمان خلق اشتغال است و روز اولویت دادن همه به اقتصاد کشور. امروز ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه ایران ریشه اقتصادی دارد و برای همین اولین ضرورت ایجاد رونق و اشتغال در اقتصاد کشور است. امروز کشور با فرار سرمایه روبه‌رو است، چرا که در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور موفق نبوده‌ایم.

    وی اظهار کرد: ما برای رونق اقتصادی محتاج سرمایه هستیم و برای سرمایه‌ محتاج بهبود محیط کسب‌وکار، در واقع از امروز شاخص محیط کسب‌وکار شاخص ثبات و بالندگی کشور است.

    جلال‌پور ادامه داد: این مهم امکان‌پذیر است، چراکه در دو سال اخیر با وجود همه مشکلات و افت قیمت نفت زمینه‌ی بهبود فضای کسب‌وکار ایجاد شده است، اما هنوز تا رسیدن به رتبه‌ مطلوب راه درازی باقی مانده است.

    رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بهبود فضای کسب‌وکار باید مطالبه ملی باشد. دولت باید به جای اداره مستقیم و غیرمستقیم بخش زیاد صنایع و بنگاه‌ها را به تدوین استراتژی توسعه بپردازد، چرا که این امر یک ضرورت برای توسعه ایران است.

    جلال‌پور با بیان این‌که پیروزی برجام تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که شکوفایی اقتصادی ایجاد شود، عنوان کرد: گزارش جدید IMF رشد اقتصادی ایران در پنج سال پیش‌رو را بین 4 تا 5.5 درصد پیش‌بینی کرده است. به گمان من IMF بخش اعظم این رشد را در دو سال اول ناشی از توسعه صادرات هیدروکربوری دیده است. جالب است که IMF از سال سوم رشد را با کارایی اقتصادی پیش‌بینی می‌کند و سهم عمده رشد سالیانه اقتصاد ملی ایران را متکی به رشد میزان بهره‌وری در حوزه غیرنفت می‌داند.

    وی همچنین تصریح کرد: امروز فصل جدید برای اقتصاد ایران و بخش خصوصی است. ما می‌خواهیم ایجاد فضای رقابتی و فضای مناسب کسب‌وکار که از پایه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است اولویت اول و مهم دست‌اندرکاران کشور باشد تا در این فضا بخش خصوصی بتواند وظیفه خود را در این دوران انجام دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی