عصر بازار

ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده (۴۷) قانون رفع موانع تولید در خصوص تسهیلات کشاورزی

عصر اعتبار- دستورالعمل اجرایی ماده (۴۷) قانون رفع موانع تولید در خصوص تسهیلات کشاورزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی جهت اجرا ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده (۴۷) قانون رفع موانع تولید در خصوص تسهیلات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این بخشنامه آمده است:
    پیرو بخشنامه شماره 94.116364 مورخ 1394.5.7، در ماده (47) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی-  آمده است:
    «کلیه بانک‌های عامل غیرتخصصی موظفند سهمی از تسهیلات اعطایی خود را حداقل معادل سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، بر اساس آخرین آمار تولید ناخالص ملی سالانه، به بخش کشاورزی اختصاص دهند. شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون، دستورالعمل این اقدام را ابلاغ کنند و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش عملکرد این ماده را به تفکیک بانک‌ها به صورت شش ماهه به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید».
    در اجرای تکلیف مقرر در ماده قانونی مذکور، «دستورالعمل اجرایی ماده (47) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور» مشتمل بر 7 ماده و یک تبصره تهیه و در یکهزار و دویست و دوازدهمین جلسه مورخ 1394.10.01 شورای پول و اعتبار مطرح و به تصویب رسید.
    ضمن اعلام این که بر اساس آخرین آمار رسمی تولید ناخالص ملی سالانه، سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور موضوع تبصره ذیل ماده (5) دستورالعمل مزبور به میزان 9.3 درصد می‌باشد، خواهشمند است دستور فرمایند با عنایت به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، مراتب به قید تسریع به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت لازم به عمل آید. همچنین، مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود که نسخه‌ای از بخشنامه ابلاغی به واحدهای ذی‌ربط، به حوزه مدیریت‌کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی ارسال شود.

    دستورالعمل ماده47قانون رفع موانع تولید را در قسمت مستندات مشاهده نمایید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو