عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

پیشنهاد یک بانک چینی برای فاینانس شرکت ملی نفتکش ایران

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش از پیشنهاد یک بانک چینی برای تأمین فاینانس پنج میلیارد دلاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران خبر داد.

پیشنهاد یک بانک چینی برای فاینانس شرکت ملی نفتکش ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش از پیشنهاد یک بانک چینی برای تأمین فاینانس پنج میلیارد دلاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران خبر داد.

    وی ادامه داد:‌ این فاینانس برای استفاده در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش پیشنهاد شده است.

    وزیر کار با بیان این که شرکت ملی نفت ایران همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، ادامه داد: این شرکت هم اکنون قدرت جابجایی بیش از ١٣۰ میلیون نفت و فرآورده نفتی را از طریق دریا و مطابق با استانداردهای بین المللی دارد که در صورت افزایش توانمندیها، قدرت صادرات هم ارتقا می یابد.

    ربیعی با اشاره به این که نفت یکی از موهبت‌های ایران بوده که درآمدزایی بسیاری برای کشورمان به همراه داشته است، تصریح کرد: محصولات مرتبط با نفت تأثیر سرنوشت‌‌سازی بر زندگی اقتصادی ایران خواهد داشت که امیدواریم در دولت یازدهم برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه این صنعت گرفته شود.

    وی با اشاره به نیاز ١٨۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت شامل بالادست و پایین دست برای ٦ سال آینده، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ایران باید به رشد هشت درصدی در اقتصاد دست یابد که برای هر درصد رشد به ١۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

    ربیعی با بیان این که ایران دیگر بازار بزرگ مصرف‌کننده نیست بلکه به یک بازار تولیدی بزرگ بدل شده است، ادامه داد: بدون تردید اهمیت نفت و وجود شرکت ملی نفتکش برای صادرات به عنوان بازوی توانمند برای برنامه‌ریزی صحیح، دورنمای مناسبی برای حضور ایران در دوران پساتحریم ترسیم می‌کند.

    وی با اشاره به اعلام رسمی برجام و رفع تحریمها که دیشب انجام شد، گفت: این موفقیت حاصل مقاومت ملت، رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تدبیر درست دولت یازدهم بوده است.

    وزیر کار و رفاه تامین اجتماعی با بیان این‌که برجام گفتگوی همه جانبه در داخل و خارج بود، اظهار داشت: ما باید از همین منطق و شیوه برای حل دیگر مشکلات و مسائل استفاده کنیم، زیرا برجام نشان داد که می‌توان به توافقی رسید که همه در آن سود خواهند برد.

    ربیعی ادامه داد: ما وارد مرحله جدیدی از اقتصاد شده‌ایم و نیازمند آماده‌سازی ساختارها و زمینه‌ها هستیم که مطالعه شرائط تحریم این درس را به ما می‌دهد که باید سرعت رشد خود را افزایش داده و سریعتر از دنیا حرکت کنیم.

    وزیر کار و رفاه تأمین اجتماعی تصریح کرد: تحریمهای ظالمانه در مقاطعی مانع رشد کشور ما شد، اما باید از ظرفیت برجام برای توسعه کشور بهره بگیریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو