عصر بازار

بیمه شماره ۲۳ در ۲۲ تیر متولد شد

شروع خدمات رسانی بیمه ما به ملت ایران

اعتبار- شرکت بیمه ما با حضور رییس کل بیمه مرکزی و معاونان وی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملت، مدیران عامل شرکت های بیمه و جمعی از فعالان صنعت بیمه کشور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

شروع خدمات رسانی بیمه ما به ملت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۱:۱۰

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، رییس کل بیمه مرکزی در این مراسم اظهار داشت: شروع به کار یک شرکت بیمه را در اعیاد خجسته شعبان باید به فال نیک گرفت چون سرآغازی برای تکمیل فرآیند توسعه بازار بیمه کشور خواهد بود.

    \r\n

    جواد فرشباف ماهریان با بیان این نکته که شرکت بیمه ما می تواند با ترکیب سهامداران خود، زمینه های گسترش بازار بیمه کشور را فراهم آورد، ادامه داد: وجود چنین شرکت هایی می تواند باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور شود.

    \r\n

    وی صنعت بیمه را ایجادکننده اطمینان و آرامش در کشور دانست و گفت: سهامداران بیمه ما در ابتدای کار پیشنهاداتی را برای نام این شرکت ارائه دادند ولی در نهایت با پیشنهاد بنده، عنوان"ما" انتخاب شد تا هم بتواند نشان دهنده توانمندی های این شرکت باشد و هم کلمه ملت را در خود داشته باشد.

    \r\n

    رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که بیمه ما مخفف کلمه بیمه ملت ایران است، اظهار امیدواری کرد که این شرکت بتواند هم شان ملت بزرگوار و سختکوش ایران، تعهدات خود را ایفا کند و پوشش های مختلف را در اختیار اقشار گوناگون مردم قرار دهد.

    \r\n

    وی با تاکید بر لزوم انجام عملیات بیمه ای دقیق، رعایت مدیریت ریسک، استفاده از فناوری ها و روش های جدید و به کارگیری نیروهای خلاق و کارآمد در این شرکت جدید، تصریح کرد: بیمه ما سهامداران بزرگی دارد که می تواند از ظرفیت های آنها برای توسعه فعالیت ها و به تبع آن گسترش بازار بیمه کشور استفاده کند.

    \r\n

    فرشباف ماهریان با تاکید بر این نکته که ایران از لحاظ مساحت جزو 10 کشور بزرگ دنیا و از نظر قدرت برابری خرید، جوز 20 اقتصاد برتر جهان است، یادآور شد: این بزرگی ایجاب می کند که علاوه بر داشتن شرکت های بیمه توانمند و کارآمد، با ارائه خدمات مناسب و توسعه و تنوع پوشش های بیمه ای، آسایش و امنیت را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم آوریم.

    \r\n

    وی مدیریت ریسک و توجه به حسابرسی داخلی را باعث اصلاح و کارآمدی شرکت های بیمه ذکر کرد و افزود: باید فضای رقابتی مناسب را برای شرکت های بیمه ایجاد کنیم تا در این فضای رقابتی هم شرکت ها و سهامداران آنها و هم بیمه گزاران منتفع شوند.

    \r\n

    رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اصلاح نظام تعرفه ای و آزادسازی قیمت ها در صنعت بیمه، تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، مسوولیت تعیین شرایط و نرخ های بیمه نامه ها، به هیات مدیره شرکت ها واگذار شده است بنابراین انتظار می رود که مدیران شرکت های بیمه، با کار حرفه ای و تخصصی عمل کردن، ثابت کنند که کشور ما توانایی و شایستگی پذیرش بیمه های دیگر کشورهای منطقه را نیز دارد.

    \r\n

    در این مراسم، جواد فرشباف ماهریان رییس کل بیمه مرکزی، پروانه فعالیت شرکت بیمه ما را به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت تقدیم کرد و مدیران این شرکت بیمه ای نیز لوح سپاسی را به نشانه قدردانی از تلاش های بیمه مرکزی به وی تقدیم کردند.

    \r\n

    بر این اساس، بیمه مرکزی هشتم اسفند 1389 « موافقت اصولی» خود را با درخواست تأسیس « شرکت بیمه ما» اعلام کرده بود.

    \r\n

    هدف از تاسیس شرکت «بیمه ما» تشکیل پورتفوی بهینه بیمه ای با توجه به ظرفیت ها و امکانات سهامداران و وضعیت بیمه کشور، کسب سهم بازار قابل قبول در صنعت بیمه کشور از طریق اتخاذ سیاست های بازاریابی و تبلیغاتی مناسب و گسترش شعب و نمایندگی ها در سراسر کشور، قرار گرفتن در بین سه شرکت اول در بخش غیردولتی صنعت بیمه کشور به لحاظ حجم حق بیمه های تولیدی و حفظ مشتریان بزرگ از طریق ارائه مطلوب و مناسب خدمات بیمه ای اعلام شده است.

    \r\n

    درخواست پروانه تاسیس این شرکت پیش از این با عنوان شرکت در شرف تاسیس" بیمه جام" از سوی متقاضیان تاسیس، به بیمه مرکزی فرستاده شده بود که پیش از نهایی شدن روند آن، متقاضیان عنوان آن شرکت در شرف تاسیس را به « بیمه ما » تغییردادند .

    \r\n

    محمدعلی علیپور مدیریت عاملی و غلامحسین دلجو ریاست هیات مدیره شرکت بیمه ما را پس از شروع فعالیت بر عهده خواهند داشت.

    \r\n

    بیمه ما دهمین شرکت بیمه ای کشور محسوب می شود که از سوی بانک ها و موسسات اعتباری کشور تاسیس می شود. پارسیان،کارآفرین، سامان، توسعه، نوین،سینا، دی، پاسارگاد و اتکایی ایرانیان 9 شرکتی اند که پیش از این تاسیس شده و دارای سهامدار عمده بانکی و اعتباری هستند.

    \r\n

    240 میلیون سهم شرکت بیمه ما از سوی موسسان تامین و 160 میلیون سهم بقیه از کل سهام این شرکت 40 میلیارد تومانی، از طریق شعب بانک ملت و فرابورس پذیره نویسی شده است.

    \r\n

    \r\n

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو