عصر بازار

نوبخت نحوه استفاده از پول های آزاد شده را توضیح داد

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای سال آینده کاهش نرخ تورم و رشد حداقل ۵ درصدی را هدف گذاری کرده ایم.

نوبخت نحوه استفاده از پول های آزاد شده را توضیح داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شبکه خبر، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب، دولت و شرکت های دولتی 200 هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی و طرح های دیگر سرمایه گذاری می کنند، که از این مقدار 60 هزار میلیارد تومان مستقیماً در طرح های عمرانی و 142هزار میلیارد تومان هم درطرح های تملک دارایی های سرمایه ای سرمایه گذاری می شود.

    نوبخت با بیان اینکه سال آینده نرخ مالیاتی کسبه و کارمندان افزایش نمی یابد، گفت: درآمدهای مالیاتی با افزایش حدود 14 درصدی، ‌100 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه برنامه دولت برای ایجاد شغل را تشریح کرد.

    نوبخت همچنین با اشاره به اینکه 4 میلیارد و500 میلیون دلار از پول هایی که در اجای برجام آزاد می شود متلعق به دولت است افزود: تصمیم داریم همه این منابع را به پیمانکاران طلبکار بدهیم و 8 هزارمیلیارد تومان هم اوراق مشارکت برای این منظور اختصاص خواهیم داد.

    نوبخت با اشاره به کاهش درآمد دولت و مشکل در پرداخت حقوق کارکنان دولت گفت: سال آینده طلب پاداش بازنشستگی همه را پرداخت خواهیم کرد.

    او درباره افزایش حقوق کارکنان دولت هم گفت: حقوق این افراد طبق تورم حدود 12 درصد افزایش می یابد.

    وی با اشاره به اینکه رکود یکی ازمشکلات کنونی اقتصاد کشورمان است، بر ضرورت سرعت بخشیدن به رشد اقتصاد تاکید کرد و افزود: بر اساس پیش بینی ها رشد اقتصادی در سال 95 حدود 5 درصد خواهد بود که برای رسیدن به این رشد باید منافع کافی مالی را تامین کنیم.
    نوبخت ادامه داد: برخی منابع نقدینگی در کشور وجود دارد که به علل مختلف از جمله تحریم به سمت سرمایه گذاری سوق داده نشده است، که امیدواریم در سال آینده این گونه نباشد.

    نوبخت با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال آینده از دو محل سرمایه گذاری و بهره وری حاصل خواهد شد، گفت: اعتبارات پژوهشی و تحقیقاتی را بیش از صد در صد برای سال آینده افزایش دادیم که این نیز می تواند سبب افزایش رشد اقتصادی شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: حق نداریم به واحدهای موجود که مالیات می پردازند یا کارکنان دولت برای گرفتن مالیات بیشتر فشار بیاوریم و سیاست دولت، این نخواهد بود.
    نوبخت با بیان اینکه سازمان مالیاتی باید پایه های مالیاتی را افزایش دهد افزود: باید تلاش کنیم معافیت های مالیاتی همه آستان های مقدس، واحدهای نظامی یا ستاد اجرایی را لغو کنیم و در کل باید بخش هایی که مالیات نمی دهند، مالیات  بدهند.
    وی گفت: درصدی از درآمدهای مالیاتی را برای شناسایی مودیان جدید به سازمان امور مالیاتی اختصاص خواهیم داد.

    وی افزود:  با اصلاح قانون، بسیاری از دستگاه ها و نهادهایی که مصون از پرداخت مالیات بودند باید طبق برنامه ششم توسعه، مالیات بپردازند.
    معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با بیان اینکه باید هر سال برای 850 تا 900 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، حدود 750 هزار نفر وارد بازار کار شدند که از این رقم حدود 630 هزار نفر توانستند شغل پیدا کنند.


    نوبخت ادامه داد: با توجه به اجرای برجام، آینده فرصت های شغلی بیشتری ایجاد خواهد شد و پیش بینی ما این است که تا پایان برنامه، نرخ بیکاری را تک رقمی و حدود 8 درصد کنیم.
    وی افزود: دولت برای سال آینده ضمن چابک سازی با توجه به بازنشسته شدن برخی افراد، 34 هزار و500 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را مستقیم استخدام می کند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه دولت حدود 64 هزارمیلیارد تومان بدهی به نظام بانکی دارد، گفت: حدود 50 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی را برای سال 94 داریم که باید به انجام برسانیم که این رقم سال 95 حدود 60 هزار میلیارد تومان می رسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو