عصر بازار

پیش‌بینی نرخ دلار بعد از اجرای برجام

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی در مورد آینده بورس بعد از اجرای برجام گفت : در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت رفتارهای بورس در واکنش به اجرای برجام متفاوت است ، در دوره بلند مدت عوامل بنیادی بر قیمت سهام‌ها موثر است و قیمت‌ها را به سمت قیمت‌های واقعی اصلاح می‌کند

پیش‌بینی نرخ دلار بعد از اجرای برجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، امید شریفی کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بورس در برنامه پایش گفت : در حال حاضر به علت ایجاد مجدد سوئیفت هزینه تجارت کاهش پیدا کرده است ، بنابراین صنایعی که مواد اولیه خود را از تجارت خارجی تأمین می‌کنند هزینه هاشان کمتر شده و سهام آن‌ها بالا می‌رود . به طور مثال سهم بانک‌ها ، خودروسازی‌ها ، حمل و نقل و بیمه افزایش پیدا می‌کند .

    این کارشناس اقتصادی در مورد آینده بورس بعد از اجرای برجام گفت : در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت رفتارهای بورس در واکنش به اجرای برجام متفاوت است ، در دوره کوتاه مدت بیشتر بحث‌های روانی و انتظاراتی دخیل هست ولی در دوره بلند مدت عوامل بنیادی بر قیمت سهام‌ها موثر است و قیمت‌ها را به سمت قیمت‌های واقعی اصلاح می‌کند . به همین خاطر است که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که افرادی که حرفه ای نیستند در دوران کوتاه مدت خریدهای هیجانی نداشته باشند.

    وی افزود : بعضی از سهام‌ها برخلاف روند بازار حرکت می‌کند و سهام این‌ها تغییری پیدا نمی‌کند ، به طور مثال سهام قندی‌ها از این دست سهام‌ها هستند . در چند روز آینده و بعد از افت هیجانات بازار قیمت‌های واقعی کم کم خودشان را نشان می‌دهند .

    وی در مورد نرخ دلار در سال آینده و بعد از اجرای برجام گفت : به دلیل جبران کسری بودجه ناشی از افت قیمت نفت و با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه نرخ دلار را حدود 3 هزار تومان اعلام کرده ، نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده قیمتی 3500 تومان با نوسانات بسیار کمی باقی می‌ماند .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو