عصر بازار

دیواندری در گفتگو با عصر اعتبار اعلام کرد:

کاهش قطعی و مستمر نرخ سود بانکی

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران، کاهش نرخ سود بانکی قطعی بوده و این روند نزولی به صورت پایدار و مستمر ادامه خواهد داشت.

کاهش قطعی و مستمر نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی با اشاره به روند حرکتی و تعیین نرخ سود بانکی به پایگاه خبری عصر اعتبار تاکید کرد: سود نرخ بانکی باید کاهش یابد و با توجه به شرایطی که اقتصاد ایران در آن به سر می برد؛ می توان این روند کاهشی را پایدار و مستمر دانست.
    وی ادامه داد: نرخ سود بانکی که امروزه اجرایی و اعمال می شود؛ بالا بوده و همگان اعم از مردم، مسئولان، فعالان اقتصادی، صاحبنظران مسائل پولی و بانکی و... علاقمند بوده که این نرخ سود کاهش یابد.
    این فعال صنعت بانکداری کشورمان تعیین، کاهش و اعمال نرخ سود را یک شبه ندانست و افزود: نرخ سود بانکی به صورت دستوری تعیین و ابلاغ نمی شود و نیازمند بررسی و تحلیل است. بنابراین بانک مرکزی ترجیح می دهد که این میزان نرخ سود را به صورت مستمر، تدریجی و البته در بلند مدت کاهش دهد.
    دیواندری گفت: با نگاهی به  میزان نرخ سود بانکی طی 4 الی 5 ماهه گذشته می توانر روند نزولی آن را به خوبی و آشکار مشاهده کرد به طوری که قطعا این روند استمرار داشته و ادامه می یابد.
    رئیس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی با مد نظر قرار دادن اثرات کاهش نرخ سود بانکی بر اقتصاد کلان و خرد یادآور شد: نرخ سود بانکی تنها یک رو از سکه صنعت بانکداری به شمار می رود. در روی دیگر این سکه، سپرده گذارانی را می بینیم که خواهان سود بالا بوده و تنها درآمدشان از سود پس اندازشان در بانک ها است.
    وی ادامه داد: از این روست که باید بر منافع مالی این بخش سپرده گذار، ارزش افزوده ایجاد کرد. 
    دیواندری اعلام کرد: روزهای خوش بانکی به زودی فرا خواهد رسید و طرفین اعم از تسهیلات گیرنده و سپرده گذار از میزان نرخ سود بانکی راضی خواهند شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو