عصر بازار

مدیرعامل «سافت بانک» نوید داد

هند در ۳ دهه آینده اقتصاد اول جهان می‌شود

عصر اعتبار- «ماسایوشی سان»، مدیرعامل «سافت بانک» نوید داد که هند ظرف ۲۵ تا ۳۰ سال آینده به اقتصاد اول جهان بدل خواهد شد.

هند در ۳ دهه آینده اقتصاد اول جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، «ماسایوشی سان»، مدیرعامل «سافت بانک» گفت: هند احتمالا طی 25 تا 30 سال آینده به اقتصاد نخست جهان بدل خواهد شد. وی افزود: من به شدت احساس می‌کنم که با وجود موقعیت متزلزل چین، از حالا تا 10 الی 15 سال آینده، این کشور خواهد توانست بر تولید ناخالص داخلی آمریکا فائق آید اما ظرف 25 تا 30 سال آینده، این هند خواهد بود که با پشت‌سر گذاشتن دو کشور آمریکا و چین، به اقتصاد اول جهان تبدیل می‌شود.

    به‌گزارش هندو بیزنس‌‌لاین، سان که دومین فرد ثروتمند ژاپن محسوب می‌شود، این سخنان را در رویداد «استارت‌آپ هند» بیان کرد.

    سان افزود: من به شدت معتقدم که قرن 21 به هند تعلق دارد چراکه مردم این کشور، باهوش، جوان و دارای مهارت زبان انگلیسی و IT هستند. با این حال، نباید فراموش کرد که این کشور باید مشکلات زیرساختی و کندی سرعت پهنای باند را رفع کند.

    وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا با توجه به شرایط موجود اقتصادی جهان، او تمایل دارد تغییری در سرمایه‌گذاری خود در هند بدهد، گفت: اگر منظور شما از تغییر در سرمایه‌گذاری، افزایش سرمایه‌گذاری است، باید بگویم این اقدام در سال 2014 میلادی با اعلام سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در هند، طی یک دوره 10 ساله، صورت گرفته است.

    سان در ادامه گفت: تنها در یکسال گذشته، حدود دو میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده‌ایم بنابراین اگر من وعده سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در طول 10 سال را داده‌ام، دو میلیارد دلار آن را تنها ظرف یکسال محقق کرده‌ام. در نتیجه، ما از وعده‌های خود بسیار جلوتر هستیم و فکر می‌کنم بازهم سرمایه‌گذاری ما با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

    سافت‌ بانک، در بخش تجارت الکترونیک و شرکت‌های فن‌آوری هند نظیر اسنپ‌دیل، اولا کبز، Housing.com و اویو رومز، سرمایه‌گذاری کرده است. سان تاکید می‌کند که کمبود امروز هند، نخست، زیرساخت‌های مربوط به پهنای باند مخابراتی و دوم، برق است. به گفته وی، اتصالات اینترنتی در این کشور بسیار کند و گران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی