عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

دولت چاره‌ای جز واقعی‌سازی نرخ ارز ندارد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به کاهش درآمد‌های نفتی، دولت باید بپذیرد که نرخ دلار به سمت واقعی شدن برود تا امکان صادرات بیشتر فراهم شود.

دولت چاره‌ای جز واقعی‌سازی نرخ ارز ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری درباره وضعیت بازار ارز در دورن پسابرجام، گفت: ممکن است از جنبه روانی نرخ دلار تا حدودی دچار افت شود، اما با توجه به اینکه در سال‌های گذشته ارزش ریال به دلیل تورم‌های 40 و 20 درصدی افت زیادی داشته است مطمئنا کاهش نرخ دلار پس از اجرای برجام مقطعی خواهد بود.

    او با بیان اینکه نمی‌توان در حال حاضر قضاوت قطعی از وضعیت نرخ ارز داشت، ادامه داد: موضوع مهم دیگر در خصوص نرخ ارز این است که اقتصاد کشور در سال 1394 کاملا وضعیت رکودی داشته و رشد اقتصادی تقریبا صفر بوده است و طبیعتا در این شرایط تقاضا برای ارز هم روند کاهشی داشته است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اما مطمئنا سال آینده اقتصاد ما توام با رشد اقتصادی خواهد بود و تقاضا برای ارز نیز افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر دولت دسترسی بیشتری به ارز پیدا می‌کند و این دو اتفاق تا حدودی می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند.

    خوانساری همچنین درباره واقعی شدن نرخ ارز تصریح کرد: دولت راهی جز رفتن به سمت واقعی سازی نرخ ارز ندارد و قطعا باید این کار را انجام دهد.اگر دولت می‌خواهد اتفاقی که سال 1390 برای دلار و ارزش ریال رخ داد تکرار نشود، باید با برنامه‌ریزی بتواند نرخ دلار را متناسب با ارزش ریال تطبیق دهد و قیمت را به نحوی مدیریت کند، نه اینکه دخالت کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی