عصر بازار

بررسی راهکارهای ارتقای وضعیت کارت اعتباری در بانک ملی ایران

عصر اعتبار- همایش تخصصی کارت اعتباری بانک ملی ایران با حضور سیدولی‌اله فاطمی اردکانی و برات کریمی از اعضای هیأت مدیره بانک، شکوهی مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا و جمعی از مسئولان و کارشناسان بانک برگزار شد.

بررسی راهکارهای ارتقای وضعیت کارت اعتباری در بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این همایش فاطمی اردکانی در رابطه با نقش کارت‌های اعتباری در سودآوری بانک ملی ایران اظهار داشت: کشور ما در مسیر رشد قرار دارد ولی نکته مهم و اصلی این است که کدام کسب و کاری خود را آماده کرده است که بیشترین سهم را از این بازار ببرد و هر کس که بتواند سهم بیشتری را از این رشد اقتصادی ببرد، قطعاً برنده خواهد بود.
    وی گفت: ما در روز حدود 25 میلیون تراکنش در بانک ملی ایران داریم، از این تعداد فقط 5 میلیون مربوط شعب است و 20 میلیون تراکنش مربوط به تراکنش‌های الکترونیکی و کارت است، در واقع 80 درصد تراکنش‌ها الکترونیکی است. بنابراین باید و لازم است که با این حجم بالای تراکنش به سمت استفاده از کارت‌های اعتباری برویم تا از این حجم عظیم تراکنش بانکی کاسته شود.
    فاطمی اردکانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در بانک ملی ایران حجم تراکنش ها را به 4 تا 5 میلیون تراکنش در ماه برسانیم و بقیه تراکنش‌ها به سمت کارت اعتباری برود، قطعاً می‌توانیم خدمات بهتر و سریع‌تری به مشتریان ارائه کنیم.
    وی در پایان افزود: لازم است به کارت اعتباری به عنوان یک مقوله اثرگذار توجه شود و شایسته است که به هر مشتری بانک ملی ایران یک کارت اعتباری داده شود تا به جای ملی کارت از آن استفاده کند و این کار باعث می‌شود از یک طرف از حجم تراکنش‌های بانکی که بسیاری از آنها غیر قابل توجیه و غیر اصولی هستند، کاسته شود و از طرف دیگر استفاده از این کارت‌ها در خرید‌های روزمره باعث سودآوری بیشتر برای بانک و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.
    کریمی دیگر عضو هیأت مدیره در این همایش اظهار داشت: در موسسه بزرگی مثل بانک ملی ایران باید هزینه‌ها کم و درآمدها بیشتر شود و این مهم با رفتن به سمت خدمات الکترونیک و  استفاده از کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر است.
    وی افزود: امروزه پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان از جمله تکالیفی است که ما به عنوان یک بانک دولتی داریم که می‌توان این تسهیلات را از طریق کارت اعتباری ارائه کرد.
    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: مهمترین مسأله ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که از فرصت ها بهترین بهره را ببریم و در حال حاضر بهترین استفاده از فرصت‌ها همین بهره‌گیری و استفاده از کارت‌های اعتباری است، چرا که با استفاده از این کارت‌ها هم به درآمدهای خدماتی و هم به درآمدهای معاملاتی دست پیدا می‌کنیم.
    کریمی در پایان ابراز امیدواری کرد بانک ملی ایران با همکاری واحدهای ستاد و صف، سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.
    مهندس شکوهی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا (مجری طرح کارت اعتباری) نیز در این‌ باره گفت: سیستم مدیریت خدمات کارت اعتباری در بانک ملی ایران در مهر ماه امسال به صورت پایلوت راه‌اندازی و در ابتدا در 8 شعبه تهران و در حال حاضر این سیستم در 350 شعبه عملیاتی شده است.
    وی در ادامه ضمن ارائه آمارهایی به مقایسه استفاده از کارت‌های اعتباری در کشورهای مختلف با کشور ایران پرداخت و گفت: در کشور ما این سیستم و استفاده از کارت‌های اعتباری به دلیل نوپا بودن هنوز به صورت قابل قبول نبوده که امیدوار هستیم در آینده نزدیک، آمار استفاده از این کارت‌ها افزایش چشمگیر داشته باشد.
    شایان ذکر است این همایش یک روزه در دو بخش جداگانه صبح و عصر برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو