عصر بازار

با حضور وزیر اقتصاد کشورمان و وزیر صنعت چک انجام شد ؛

امضای موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین ایران و چک

عصر اعتبار- موافقتنامه همکارهای اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به امضا رسید.

امضای موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین ایران و چک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، این موافقتنامه در جریان دیدار علی طیب نیا با "یان ملادک" وزیر صنعت و تجارت کشور چک در محل وزارت اقتصاد به امضای طرفین رسید.

    این گزارش حاکی است، تشکیل کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به مسئولیت وزارت اقتصاد با هدف اجرایی کردن مفاد موافقتنامه و شناسایی مسایل و مشکلات فرا روی توسعه همکاری های دوجانبه، انجام همکاری های مشترک در زمینه صنعت و معدن و ساخت نیروگاه های ترکیبی و همکاری در زمینه انتقال فنآوری در زمینه تکنولوژی و حمل و نقل ریلی از جمله مفاد موافقتنامه امضا شده بین وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک است.

    بنا بر این گزارش، علی طیب نیا طی سخنانی در جریان این دیدار، با اشاره به مغتنم شمردنِ فرصت تحریم های ضد ایرانی از سوی مسئولان به منظور رهایی بودجه از وابستگی به نفت و حصول نتیجه مثبت در این خصوص طی دو سال اخیر که منجر به کاهش سهم نفت به حداقل ممکن در بودجه سالیانه شده است، اظهار داشت: هم اکنون و پس از حذف تحریم ها نیز دولت جمهوری اسلامی مصمم به ادامه سیاست های اصولی خود در این ارتباط است و افزایش درامدها از محل فروش نفت، از این پس صرف بهبود محیط کسب و کار و توسعه بخش خصوصی خواهد شد.

    وی گفت: در همین راستا ما از هر گونه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی به ویژه دولت و بخش خصوصی جمهوری چک استقبال می کنیم.

    وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به بازار مصرف 80 میلیونی ایران و امکان دسترسی به بازار مصرف 400 میلیونی از طریق ایران به کشورهای منطقه، از ابراز تمایل کشورها و کمپانی های بزرگ خارجی برای حضور و      سرمایه گذاری در کشورمان خبر داد و گفت: بی شک حضور جمهوری چک در ایران فرصت بسیار مناسبی را در اختیار دولت، بازرگانان و صنعتگران این کشور برای دسترسی به چنین بازار بزرگی قرار خواهد داد.

    وی تصریح کرد: ما علاقه مند به توسعه روابط با جمهوری چک در همه حوزه های اقتصادی و صنعتی هستیم و هیچ گونه محدودیتی در هیچ کدام از حوزه های اقتصادی و تجاری در این ارتباط قایل نیستیم.

    طیب نیا با اشاره به مذاکرات در حال انجام برای امضای تفاهم نامه حمایت از سرمایه گذاری مشترک بین ایران و چک و ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن هر چه سریع تر این مذاکرات، افزود: همچنین ما منتظر اجرایی شدن سریع تر موافقتنامه همکاری گمرکی دو کشور هستیم که پیش از این به امضا رسیده است.

    این گزارش حاکی است ؛ "یان ملادک" وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت توفیق دولت جمهوری اسلامی در کاهش وابستگی به نفت و نهایی شدن اجرای برجام، از سفر خود به عنوان نخستین میهمان اقتصادی در راس یک هیات عالیرتبه دولتی و خصوصی، پس از رفع تحریم ها  به ایران ابراز خرسندی کرد.

    وی با اعلام آمادگی برای برگزاری نخستین جلسه کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور، برای آغاز هر چه سریع تر همکاری های ایران و چک ابراز علاقه کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو