عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

بانک ملی خط شکن تحریم است

اعتبار- با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی بانک ملی ، صورت های مالی سال ۸۹ این بانک تصویب و از عملکرد آن در بخش های مختلف بویژه تحریم، طرح هدفمندسازی یارانه ها و خدمات اجتماعی قدردانی شد.

بانک ملی خط شکن تحریم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، مدیر عامل بانک ملی در این جلسه که در ساختمان موزه این بانک ملی برگزار شد، ابراز داشت: در ادامه برنامه ریزی کلانی که با دیدگاه تحول در بانک ملی ایران مطرح شد، تمامی کارکنان این بانک وارد مراحل اجرایی شدند تا با چابک ساختن حرکت بانک، بخش ستادی را با نیروهای متخصص تجهیز کنند تا هدایت بالغ بر سه هزار و 500 واحد را در داخل و خارج از کشور بر عهده بگیرند.

    \r\n

    به گفته محمودرضا خاوری با هدف اجرایی شدن طرح تحول در بانک ملی ایران فعالیت هایی نظیر شفاف سازی عملکرد، انطباق ساختار بانک با استانداردهای بانکی موجود، تطبیق فعالیت های بانک با دیدگاه های شرعی به واسطه تاسیس صندوق پس انداز ملی و تفکیک منابع قرض الحسنه از سایر منابع، توسعه بانک کارگشایی و گسترش بانکداری خرد و ایجاد شعب بانکداری مشارکتی (PLS)، در دستور کار این بانک قرار گرفت.

    \r\n

    وی با بیان این نکته که با هدف استحکام دارایی ها و ارتقای بهره وری، تشکیل هسته های کارشناسی در دستور کار بانک ملی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: توسعه عملیات الکترونیک، اصلاح نسبت های مالی، ارتقای سلامت اداری، وصول مطالبات معوق با هدف افزایش سرعت گردش اعتبار در بانک، ایجاد دو بخش مدیریت ریسک و کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی این بانک در سال مالی 89 است .

    \r\n

    وی در پایان سخنان خود بخشی از مسائل پیش روی بانک را با اعضای مجمع عمومی بانک ملی ایران در میان گذاشت.

    \r\n

    در این جلسه معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از عملکرد بانک ملی در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها اظهار داشت: بخش پول رسانی بانک ملی با عملکرد فوق العاده خود در زمان اجرای این طرح نشان داد که در شرایط اضطرار از توانایی بالایی برخوردار است.

    \r\n

    وی افزود: در زمینه خدمات کارگزاری که مواردی نظیر پول رسانی به شعب تمامی بانک ها در سراسر کشور، دریافت قبوض خدماتی و نگهداری حساب های دولتی را شامل می شود در سال 89 خدماتی با ارزش ریالی 4 هزار و 570 میلیارد ریال از سوی بانک ملی ایران ارائه شده که در قبال آن تاکنون پرداختی از سوی مراجع ذیربط صورت نگرفته است که در صورت پرداخت این مبالغ، سودآوری بیشتری برای این بانک ایجاد می شد.

    \r\n

    ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنان خود با موفق توصیف کردن عملکرد بخش ارزی بانک ملی در مقابله با تحریم های موجود ابراز داشت: بانک ملی خط شکن تحریم است.

    \r\n

    این مقام مسوول در ادامه با بیان این نکته که بانک ملی همواره یار و یاور نظام بوده است، خاطر نشان کرد: در بخش عرضه مسکوکات طلا، بانک ملی از طریق شعب بانک کارگشایی در زمان بسیار کوتاهی نیاز جامعه را به نحو مطلوب پاسخ داد.

    \r\n

    آقای ابوالحسنی بانک ملی را نه تنها بزرگترین بانک کشور بلکه بزرگترین بانک جهان اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: بانک ملی ایران با هدف اجرای کامل بانکداری اسلامی در سال های اخیر تفکیک حساب های قرض الحسنه از سایر حساب ها و تاسیس شعب بانکداری مشارکتی (pls) را به عنوان دو گام اساسی در دستور کار خود قرار داده است.

    \r\n

    وی سپس به نقش بانک ملی در طرح تحول نظام بانکی اشاره کرد و گفت: بانک ملی در این زمینه نیز پیشگام بوده است.

    \r\n

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رقابت موجود میان بانک های کشور بیان داشت: بانک ملی ایران در عین رقابت با سایر بانک ها رفاقت و تعاون را به طور کامل در دستور کار خود قرار داده که این رفتار، بیانگر حرکت بر مبنای اصول و ارزش های اسلامی است.

    \r\n

    این مقام مسوول در پایان سخنان خود از عملکرد بانک ملی به جهت تاسیس شعب و باجه های ویژه بانوان قدردانی و خاطر نشان کرد: با توجه به این نکته که بانوان می توانند به انتخاب خود از خدمات این شعب یا سایر شعب بانک ملی ایران بهره مند شوند ، تاسیس این شعب با تفکیک جنسیتی ارتباطی ندارد.

    \r\n

    به گفته ابوالحسنی حرکت در بانکداری اسلامی باید به گونه ای باشد که کوچکترین شبهه ای از نظر ربوی بودن در آن وجود نداشته باشد .

    \r\n

    وی افزود: اجرای کامل بانکداری اسلامی در همه بانک ها به خصوص بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام مورد نظر ماست و قطعاً بانک ها با حرکت بر مبنای احکام الهی، سوددهی مطلوب و رضایت خداوند متعال را به دست خواهند آورد.

    \r\n

    ارائه گزارش عملکرد سال 89 بانک ملی از سوی آقای منصور خاکی عضو هیات مدیره بانک ملی ، ارائه گزارش از سوی نمایندگان سازمان حسابرسی و معرفی سامانه کنترل و نظارت سیستماتیک و نرم افزار نظارت بر طرح ها از سوی آقای سیف مدیر امور نظارت بانک ملی از دیگر بخش های مجمع عمومی این بانک بود.

    \r\n
    پورسعید خلیلی