عصر بازار

نتایج یک تحقیق نشان داد

۶۲ نفر در جهان به اندازه ۳.۵ میلیارد نفر ثروت دارند

عصر اعتبار- نتایج یک تحقیق نشان داد ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۵ ثروتمندتر شده اند و ۶۲ نفر از مردم جهان به اندازه ۳.۵ میلیارد نفر از جمعیت دنیا ثروت دارند.

۶۲ نفر در جهان به اندازه ۳.۵ میلیارد نفر ثروت دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام سازمان بین المللی آکسفام، یک درصد ثروتمند جهان اکنون ثروتمندتر از 99 درصد بقیه مردم جهان هستند. این سازمان از دولت ها خواسته تا تلاش ها برای کاهش نابرابرهای طبقاتی را افزایش دهند.

    در گزارشی که یک روز پیش از آغاز نشست سالانه مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوئیس منتشر شده، این موسسه خیریه ضد فقر با اشاره به آمارهای بانک سوشیت جنراله اعلام کرده که ثروتمندترین افراد جهان بیشترین مقدار ثروت جهانی را در سال 2015 در اختیار داشته اند. این اتفاق یک سال زودتر از زمانی که آکسفام قبلا پیش بینی کرده بود رخ داده است.
    آکسفام همچنین برآورد کرده که 62 نفر از مردم جهان به اندازه 3.5 میلیارد نفر از جمعیت دنیا ثروت دارند، در حالی که این رقم 5 سال قبل معادل ثروت 388 نفر از ثروتمندان جهان بود. ثروت ثروتمندترین افراد جهان از سال 2010 به این طرف 44 درصد افزایش یافته و به 1.76 تریلیون دلار رسیده، در حالی که ثروت 50 درصد فقیر مردم دنیا، 41 درصد کاهش یافته و به اندکی بالاتر از یک تریلیون دلار رسیده است.
    این سازمان خیریه از این آمارها استفاده کرده تا استناد کند که رشد نابرابری تهدیدی برای توسعه اقتصادی و همبستگی اجتماعی به شمار می رود. این ریسک ها در کشورهای مختلف از جمله آمریکای لاتین و خاورمیانه بذر آشوب های خیابانی و ناآرامی های اجتماعی را می کارد.
    آکسفام گفته کشورهایی که به بهشت های مالیاتی شهرت دارند، به ثروتمندان کمک می کنند تا 7.6 تریلیون دلار از ثروت خود را پنهان کنند. این سازمان خیریه گفته سیاستمداران باید بر سر روندی جهانی برای پایان دادن به استفاده از حساب های بانکی خارج از مرزهای کشورهای  برای جلوگیری از فرار مالیاتی به توافق برسند.
    وینی بیانیما، مدیر اجرایی آکسفام گفته: «این غیرقابل قبول است که 50 درصد فقیر مردم دنیا از چند ده سوپرمیلیاردری که در یک اتوبوس جا می شوند، کمتر دارایی دارند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو