عصر بازار

ثبت رسمی نام ایران بین کمپانی‌های بزرگ آی تی به‌دنبال رفع تحریم‌های نرم‌افزاری

عصر اعتبار- با برداشته شدن تحریم نرم‌افزار و خدمات حق امتیاز انواع سرویس‌های نرم‌افزاری، کمپانی‌های بزرگ آی تی نام ایران را به رسمیت شناختند.

ثبت رسمی نام ایران بین کمپانی‌های بزرگ آی تی به‌دنبال رفع تحریم‌های نرم‌افزاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا در قالب طرح جامع اقدام مشترک و تأیید اقدامات صلح‌جویانه اتمی ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌های مربوط به بخش خدمات و سرویس‌های نرم‌افزاری را برداشت.

    بر این اساس کمپانی‌های بزرگ آی تی می‌توانند ضمن درج دامنه دات آی آر روی وب‌سایت و سرویس‌های تحت وب خود، اقدام به فروش مستقیم لایسنس و حق امتیاز انواع نرم‌افزار و اپلیکیشن کنند.

    بنابراین هر آنچه در اسناد وزارت خزانه‌داری پیش‌تر آمده {لینک} ملغی شده است.

    در همین حال بلومبرگ با ارائه گزارشی از ایجاد روابط جدید قدرت اقتصادی در منطقه خاورمیانه با توجه به رفع محدودیت‌ها علیه ایران سخت گفت و در آن «انگس بلر» از موسسه تحقیقاتی سیگنت یادآور شد که ایران وزنه مهم‌تری در خاورمیانه در بعد اقتصاد می‌شود و این موضوع فشار بیشتری به اعراب منطقه می‌آورد.

    اما خدمات ابری / Cloud Services، خدمات دیتاسنتر و پایگاه داده با لغو تحریم‌ها می‌تواند صنعت آی تی ایران را تکان دهد.

    کمپانی‌های اینترنتی مانند گوگل، یاهو، مایکروسافت و ... مدتی است خدمات سطح دوم خود را به کاربران ایرانی می‌دهند و بر اساس تصمیمات جدید، آن‌ها می‌توانند خدمات مستقیم و سطح اول به کاربران ایرانی عرضه کنند که این موضوع می‌تواند باعث گشایش اینترنتی سرویس‌های مختلف بین شرکت‌های مادر و شرکت‌های ایرانی در عرصه نرم‌افزار شود.

    آی بی ام، ادوبی، سرویس‌های مختلف گوگل(مانند گوگل انالیتیک، ادسنس و ...) در حال ثبت‌نام‌های جدید و برداشتن تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی هستند.

    اوراکل نیز این هفته در پاسخ به کاربران ایرانی اعلام کرد به‌زودی در سرویس‌های تحریم شده تجدیدنظر به عمل می‌آورد.

    بنابراین با لغو تحریم‌های نرم‌افزاری که در برنامه اقدام مشترک دیده‌شده، به‌زودی کاربران و شرکت‌های ایرانی از خدمات «های تک» به‌صورت مستقیم بهره خواهند برد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی