عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی ایران :

اصلاح قوانین مالیاتی از ضروریات توسعه فعالیت بخش خصوصی است

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اصلاح قوانین مالیاتی و کسب و کار از ضروریاتی است که بخش غیردولتی برای توسعه فعالیت‌های خود به آن نیاز دارد تا در فضای مناسب برای رونق اقتصادی کشور و بالا بردن تکنولوژی‌ها و کاهش قیمت فعالیت کند.

اصلاح قوانین مالیاتی از ضروریات توسعه فعالیت بخش خصوصی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در همایش اجرای برجام فعالین اقتصادی غیردولتی که با حضور رئیس‌جمهور و معاونین وی در سالن اجلاس سران برگزار شده است، اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی برای تامین و رشد پویا به اقتصاد این کشور مدنظر ما است که در این ارتباط فعالین اقتصاد غیردولتی در اجرای این سیاست‌ها و مردمی کردن اقتصاد گام برمی‌دارند و امید است که دولت در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

    وی یادآور شد: تشکیل شورای اقتصاد غیردولتی برای افزایش رقابت‌پذیری در کشور مدنظر است که شورای مشترکی از نمایندگان سه اتاق در آن فعالیت می‌کنند.

    وی افزود: تشکیل شورای اقتصاد غیردولتی برای افزایش رقابت‌پذیری در کشور مدنظر است که این شورا متشکل از نمایندگان سه اتاق بازرگانی،‌اصناف و تعاون هستند که در کنار شورای اقتصاد فعالیت کرده و کمک فکری به دولت کنند.

    رئیس اتاق تعاون ایران خطاب به رئیس‌جمهور گفت: برای توسعه فعالیت تعاونی‌ها در کشور در شرایط اجرای برجام به همکاری بانک توسعه تعاون و بیمه مربوطه و افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق مربوطه نیاز داریم.

    * در شرایط فعلی از ایجاد انتظارهای غیرضروری در اقتصاد خودداری شود

    در ادامه این مراسم علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: اصناف فراموش نکرده‌اند شما در چه وضعیتی اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اید. در این شرایط رشد منفی اقتصادی، مشکلات نقدینگی و مسائلی مانند آن وجود داشت.

    وی افزود: ملت ایران جنابعالی را برای این برگزیدند که شما به پشتوانه رهبر معظم انقلاب امید را در دل مردم زنده کنید که در گام اول شیرینی برداشته شدن تحریم‌ها را به کام مردم چشاندید.

    رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: خانواده بزرگ اصناف با در نظر گرفتن 23 میلیون نفر سهم 17 درصدی در تولید کشور و ایجاد 6.5 میلیون اشتغال حمایت از دولت را امری واجب شرعی و قانونی خود دانسته و به آن پایبند است و در این زمینه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

    وی تصریح کرد: دغدغه خاطر همه مسئولین کشور و در حال حاضر حل مشکل اقتصاد است که این امر با توجه بیشتر به اقتصاد مردم‌محور در توجه به بنگاه‌ها فراهم می‌شود.

    فاضلی گفت: در 2.5 سال گذشته برخلاف اینکه ما طعم شیرین حل مسئله هسته‌ای را چشیده‌ایم اما در بحث توجه به بخش خصوصی و اقتصاد مردم‌ و بنگاه‌محور این شیرینی به کام مردم چشیده نشده است.

    رئیس اتاق اصناف ایران یادآور شد: من مطمئن هستم این مشکل نیز به دست شما مرتفع می‌شود. این امر میسر نمی‌شود جز توجه به بحث مبارزه با قاچاق که نیازمند عزم ملی است.

    وی گفت: اصلاح قانون کار و شرایط فعلی کشور باید مورد توجه قرار گیرد و با حمایت از بخش خصوصی و بنگاه‌ها و تامین سرمایه در گردش آنها نظام تولید و سرمایه‌گذاری کشور برای آبادانی اقتصاد ایجاد کرد.

    فاضلی اظهار داشت: این امر با مجاهدت و گذشت به نتیجه خواهد رسید که برای تحقق این امر و توسعه اقتصادی کشور نیاز به همکاری تمام بخش‌های اقتصادی داریم.

    وی در پایان صحبت‌های خود گفت: اجرای اقتصاد مقاومت و خودباوری از ایجاد مطالب غیرضروری و غیرواقعی در شرایط فعلی امکان آبادانی و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

    *برجام را باید صبح اقتصاد ایران دانست

    محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه این مراسم با بیان اینکه اجرای برجام و توافق هسته‌ای منجر به سرمایه‌ای با عنوان انگیزه اجتماعی فراهم می‌کند، گفت: در این زمینه باید از رهبر معظم انقلاب، قوای سه‌گانه و رئیس‌جمهور تشکر ویژه کرد.

    وی افزود: برجام را باید صبح اقتصاد ایران دانست و از تجربه ذیقیمتی که از شرایط سخت سال‌های گذشته به وجود آمده استفاده کرد.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: توجه به توسعه اقتصادی و رقابت با رقبای منطقه‌ای در اقتصاد مقاومتی و رقابتی کردن اقتصاد در شرایط فعلی توجه کرد.

    جلال‌پور تصریح کرد: توسعه اقتصادی و رونق آن اولویت اول کشور است.

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور توجه به اقتصاد و رونق آن اولویت اول کشور به حساب می‌آید، گفت: ارتقای شاخص کسب و کار برای اعتلای ایران ضروری است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور توجه به اقتصاد و رونق آن اولویت اول کشور به حساب می‌آید، گفت: ارتقای شاخص کسب و کار برای اعتلای ایران ضروری است.

    جلال‌پور افزود: نگاه جدی به شاخص کسب و کار و ارتقای رتبه آن به زیر 50 از اولویت‌های اقتصادی کشور در شرایط فعلی و پس از اجرای برجام است.

    وی ادامه داد: اقتصاد ایران نیاز به استراتژی توسعه اقتصادی در سال‌های پس از انقلاب داشته است و شایسته نیست که این استراتژی بعد از این همه سال هنوز به آن توجه نشده است و نمی‌دانیم کجا باید سرمایه‌گذاری شود و کجا نباید این کار صورت گیرد.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: توجه به مسائل زیست محیطی در اقتصاد نیز از مواردی بوده که باید به آن توجه بیشتری داشته و تغییر نگرش جدی ایجاد کرد.

    جلال‌پور اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است و در صورتی که حتی یک دستگاه به خوبی به وظایف خود عمل نکند وظایف سایر دستگاه‌ها نیز از بین می‌رود.

    وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در فضای امروز جهان بنگاه‌های کوچک که رقابتی نیستند باید مسیر بزرگ شدن در بخش خصوصی را طی کنند، گفت: در این ارتباط از مسئولین انتظار همکاری داریم تا بنگاه‌های کوچک و غیررقابتی و بزرگ شوند.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام بنگاه‌های کشور سرمایه اقتصادی کشور هستند و باید به حفظ آنها همت گمارد و از شرایط رکودی سنگینی که در سال‌های گذشته بر آنها فشار جدی و آسیب وارد کرده جدا شوند.

    جلال‌پور اظهار داشت: اصلاح قوانین مالیاتی و کسب و کار از ضروریاتی است که بخش غیردولتی برای توسعه فعالیت‌های خود به آن نیاز دارد تا در فضای مناسب برای رونق اقتصادی کشور و بالا بردن تکنولوژی‌ها و کاهش قیمت فعالیت کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو