عصر بازار

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد

رویکرد بانک سپه در دوران بعد از تحریم

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک سپه با اشاره به فعالیت‌ سرمایه‌گذاری امید (شرکت زیرمجموعه بانک سپه) در حوزه‌های اقتصادی، گفت: با رفع تحریم‌ها و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نقش آفرینی سرمایه‌گذاری امید تغییر خواهد کرد.

رویکرد بانک سپه در دوران بعد از تحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد کاظم چغازردی در نشستی خبری، با بیان اینکه شرایط رفع تحریم بانک سپه با سایر دستگاه‌ها متفاوت بود، اظهارداشت: فعالیت های بانک سپه در بخش صنعت و معدن، کشاورزی، سیمان، نفت و پتروشیمی و سایر بخش‌ها در قالب شرکت سرمایه گذاری امید انجام می‌شد.

    وی افزود: قرار است در شرایط جدید این شرکت، پالایش و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای انجام دهد تا منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود. بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی کشور نقش آفرینی سرمایه‌گذاری امید تغییر خواهد کرد.

    چغازردی اظهارداشت: بانک سپه به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های مناسب تا پیش از سال 1385 و تحریم‌ها، فعالیت‌های ارزی انجام می‌داد، به‌گونه ای که از 30 تا 35 میلیارد دلار حجم تجارت بین المللی بانک‌ها، نزدیک به 7.5 میلیارد دلار متعلق به این بانک بود.

    وی با بیان اینکه بانک سپه در لندن دارای بانک بین المللی است، افزود: بانک سپه سه شعبه در آلمان، فرانسه و ایتالیا دارد که شعبه ایتالیایی تنها شعبه ایرانی در این کشور است.

    مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: این بانک در دوران پساتحریم برنامه های مناسبی را برای شعب خود در خارج از کشور دارد؛ ضمن اینکه براساس مذاکرات انجام شده، «شعبه رم» اهمیت زیادی خواهد داشت.

    وی افزود: اگرچه فعالیت های ارزی بانک سپه بعد از تحریم با مشکل مواجه شد، اما توان حرفه ای بانک سبب شد، تا اثرات تحریم کاهش یابد و در بخش ریالی فعال تر شود.

    چغازردی با بیان اینکه، بانک سپه دوران تحریم را با تدبیر و وفاق درونی و با بهره گیری از ظرفیت بخش ریالی سپری کرده است، اضافه کرد: برای رفع تحریم بانک سپه، از ظرفیت های نظام استفاده شده که دلیل آن، جایگاه این بانک در اقتصاد کشور است.

    مدیرعامل بانک سپه درباره وجود منابع بلوکه شده این بانک در زمان تحریم، گفت: به دلیل حرفه‌ای بودن این بانک، منابع آن در زمان تحریم بلوکه نشد.

    وی با بیان اینکه با برقراری سوئیفت آماده انجام امور ارزی هستیم، گفت: قرار است ضمن فعال شدن شعب خارجی، به سرعت ارتباط با کارگزاری‌هایی که در گذشته با آنها همکاری داشتیم، بار دیگر برقرار شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی