عصر بازار

رییس کل سازمان مالیاتی عنوان کرد:

مقاوم سازی اقتصاد با اتکا به درآمدهای مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان مالیاتی گفت: مهمترین سیاست فعلی در کشور، حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد از طریق اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی است.

مقاوم سازی اقتصاد با اتکا به درآمدهای مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدکامل تقوی نژاد در جمع فرماندهان و اعضای شورای بسیج مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر وابستگی به نفت به پاشنه آشیل اقتصاد کشور بدل شده و حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی که در راس آن مقاوم ساختن اقتصاد از طریق اتکا به درآمدهای مالیاتی است، باید سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه بنیان و شالوده اقتصاد مقاومتی بر رفع وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای سالم و پایدار مالیاتی استوار است، افزود: امروز با وجود رفع تحریم ها، کماکان اقتصاد کشور به دلیل اتکای بودجه کشور به نفت دچار مشکلاتی است.

    تقوی نژاد اضافه کرد: اگر سال‌ها توانستیم در مقابل فشارهای بین المللی مقابله کنیم، این حاصل هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری است که در بزنگاهی تاریخی، سیاست های اقتصاد مقاومتی را بیان فرموده و همه دستگاه ها و ارکان نظام را به اجرای آن فراخواندند.

    وی با تاکید بر اینکه بسیجی به نام نیست بلکه به تفکر است، گفت: علت شکست ناپذیری نظام جمهوری اسلامی تاکنون آن بوده است که تفکر بسیجی بر فرهنگ شهادت طلبی استوار بوده و حقیقت آن است که در این مکتب، اسارت و شکست وجود ندارد.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه صفاتی همچون دین داری و تابع ولایت بودن، بصیرت و آگاهی، خلاقیت و پر کاری، پیشرو بودن و همچنین اخلاق حسنه و سلامت کاری، از ویژگی های بارز یک بسیجی در عرصه کار و تلاش است، ادامه داد:امروز نظام اداری کشور نیازمند یک جهاد فرهنگی است و همه کارکنان دولت و حکومت، باید به سمت خدمت هر چه تمامتر به مردم و دفاع از حقوق آنها و تامین رفاه و معیشت ملت حرکت کنند.

    وی با بیان اینکه، مهمترین نمود و پیام بسیج در سیستم اداری کشور، سلامت نظام اداری است، اظهار داشت:سلامت نظام اداری از برنامه های اولویت دار سازمان است که می باید با تکیه بر ظرفیت های درون سازمانی و به ویژه با حضور موثر بسیجیان سازمان، تحقق یابد.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه همدلی و هم زبانی دولت و ملت، حفظ تعامل و رابطه اثربخش با مردم و اعتماد آفرینی در جامعه، جایگاهی ویژه در سیاست های فعلی نظام مالیاتی دارد، تصریح کرد:علاوه بر این اقدامات فرهنگی، بنا داریم با بهره گیری از اقداماتی همچون گسترش پایه های مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و مقابله جدی با فرار مالیاتی در کشور، درآمدهای پیش بینی شده را محقق کنیم.

    تقوی نژاد تاکید کرد مقابله جدی با فساد با ابزارهای نظارتی و قانونی، از اولویت های اساسی سازمان به شمار می رود.

    وی با ذکر این مطلب که یکی از مشکلات مهم امروز کشور بحث اخلاق در جامعه است، گفت: مشکلات و مسایل حوزه های اقتصادی و سیاسی هر چند هم بزرگ باشند با تکیه بر دانش، تدبیر و تجربه های موجود، قابل حل است؛ اما در حوزه اخلاق، کار به این سادگی نیست و اگر خللی در اخلاق شهروندان جامعه ایجاد شود، اصلاح آن بسیار مشکل است. لذا وجود الگو در عرصه بسیج و ترویج آن در جامعه می تواند به تثبیت و حفظ فضیلت های اخلاقی در جامعه کمک شایان توجهی کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو