عصر بازار

پیام وزیر تجارت کره به صاحبان صنایع:

برای حضور در بازار ایران عجله کنید

عصر اعتبار- وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی با استقبال از اجرای برجام و لغو تحریم های بین المللی علیه کشورمان، از تمامی نهادهای اقتصادی کشورش خواست با ارزیابی و بررسی های همه جانبه، هر چه سریعتر شرایط همکاری و حضور خود در بازار ایران را فراهم سازند.

برای حضور در بازار ایران عجله کنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از  ایرنا، «جو هیونگ هوان» که امروز - سه شنبه - در جمع مدیران ارشد نهادهای اقتصادی این کشور سخن می گفت، یادآور شد که لغو تحریم های ایران شرایط مناسبی را برای گسترش همکاری با این کشور فراهم کرده است و باید از این فرصت به شکلی مناسب استفاده کرد.
    او اجرای برجام را نقطه عطفی در مناسبات دوجانبه ایران و کره جنوبی و ایجاد فرصت های جدید به منظور گسترش همکاری برای بنگاهها و سازمانها تجاری دو کشور دانست.
    «جو هیونگ» با تاکید بر لزوم تمرکز شرکت های کوچک و متوسط کره ای بر افزایش صادرات و ورود به بازار رقابت بین المللی، از آنان نیز خواست همگام با بنگاههای اقتصادی بزرگ، در این مسیر گام بردارند.
    او در عین حال به صاحبان این صنایع قول داد که به این منظور از بسته های تشویقی دولت از جمله معافیت های مالیاتی و وام های با بهره کم برخوردار خواهند شد.
    وزیر صنعت و تجارت کره همچنین براساس گزارش یونهاپ، از بهره مندی این شرکت ها از منابع مالی دولتی به ارزش 3.5 تریلیون وون (معادل تقریبی 2.89 میلیارد دلار) خبر داده است.
    وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی در عین حال یادآور شد که دولت از کمک به شرکت های کوچک و متوسط اقتصادی در عرصه های بین المللی و توسعه همکاری با ایران از هر نظر آمادگی دارد.
    این در حالی است که چندی پیش بخش های تجاری، بازرگانی و صنعتی کره جنوبی با انتشار بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که پس از تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی و اجرایی شدن برجام و همچنین دستور ویژه دولت مرکزی این کشور، گسترش همکاری های تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده اند.
    در راستای اجرای برجام و رفع تحریم های ناعادلانه علیه ایران، بانک مرکزی کره جنوبی دو روز پیش تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را لغو کرد و «بانک واردات - صادرات» این کشور نیز امروز از امضای توافقنامه جدید به منظور ایجاد تسهیلات مالی برای شرکت های فعال کره ای در ایران به مبلغ 5 میلیارد یورو خبر داده است.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی