عصر بازار

مدیرعامل بانک اقتصادنوین:

تعیین دستوری نرخ سود، مانع توسعه کارت اعتباری است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: تعیین دستوری نرخ سود و نبود زیرساخت‌های کافی در زمینه اعتبارسنجی مشتریان، از مهمترین موانع توسعه کارت اعتباری است.

تعیین دستوری نرخ سود، مانع توسعه کارت اعتباری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسن معتمدی در میزگرد تخصصی "کارت اعتباری و اعتبارات خرد" با اشاره به اینکه کارت اعتباری باید در دو حوزه اعتبار و ابزار دیده شود، تاکید کرد که در نظام بانکی از نظر ابزار مشکل جدی وجود ندارد، ولی در مورد اعتبار به دلیل وجود تنگنای اعتباری، محدودیت‌هایی وجود دارد که توسعه این بخش را کند کرده است.
    وی گفت: شبکه بانکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه کارت‌های اعتباری برخوردار است؛ زیرا اساسا زیرساخت‌های مورد نیاز برای صدور کارت‌های اعتباری در موارد مهمی، مشابه کارت‌های بدهی است که در شبکه بانکی از سابقه کافی برخوردار است.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه ضمن دفاع از عملکرد بانک‌ها در سال‌های گذشته گفت: خدماتی که در حال حاضر توسط نطام بانکی ارایه می‌شود، 10 سال گذشته قابل پیش‌بینی هم نبود، ولی امروز شاهدیم که خدمات متنوع و مدرنی از طریق بانک‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که این خدمات حاصل تلاش مدیران و کارکنان بانک‌ها است
    وی در خصوص راهکارهای توسعه کارت‌های اعتباری گفت: مشکل اساسی این بخش بحث تعیین دستوری نرخ سود است، در واقع تا زمانی که نرخ سود کارت‌های اعتباری مشابه عقود مبادله‌ای در گذشته 12 درصد و اکنون 21 درصد تعیین می‌شود، بانک‌ها امکان و انگیزه استفاده از این ابزار را به دلیل زیان ده بودن نخواهند داشت؛ اما می‌توان این اطمینان را داشت که اگر نرخ آزاد شود تا سال آینده شاهد صدور حدود 4 میلیون کارت اعتباری باشیم.
    لازم به ذکر است در میزگرد تخصصی "کارت اعتباری و اعتبارات خرد" ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، مرتضی مقدسیان صاحب‌نظر نظام‌های پرداخت، دکتر احمد عزیزی مشاور رئیس کل بانک مرکزی، دکتر علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و دکتر ولی‌ا... فاطمی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران حضور داشتند و هر یک نکاتی در خصوص چالش‌ها و چشم‌انداز توسعه کارت‌های اعتباری بیان کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو