عصر بازار

نگرانی مردم از تاخیر برخی بیمه ها در پرداخت دیه

جزئیات نحوه تعیین نرخ دیه و نرخ جدید آن در سال آینده

عصر اعتبار- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تورم در تعیین نرخ دیه تاثیر دارد، گفت: تاخیر برخی شرکت های بیمه ای در پرداخت دیه موجب بروز نگرانی مردم شده است.

جزئیات نحوه تعیین نرخ دیه و نرخ جدید آن در سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، موسی غضنفرآبادی در خصوص نحوه تعیین نرخ دیه و نرخ جدید آن در سال آینده، گفت: قوه قضاییه نرخ دیه را بر حسب قانون و بر اساس تورم و ارزش مواردی که برای دیه مورد نظر واقع شده تعیین می کند که حداقل آن قیمت شتر است.

    نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر سال قیمت یکصد شتر برای نرخ دیه درنظرگرفته می شود، گفت: افزایش نرخ دیه بر مبنای قیمت پایه شتر تعیین می شود هرچند در این خصوص نرخ تورم نیز موثر خواهد بود.

    وی با یادآوری اینکه دیه به قتل های غیرعمد تعلق می گیرد، افزود: تاخیر برخی شرکت های بیمه ای در پرداخت دیه موجب بروز نگرانی مردم شده است، این درحالی است که به میزان افزایش جرایم غیرعمد، پرداختی دیه نیز از سوی شرکت های بیمه ای باید به موقع پرداخت شود.

    غضنفرآبادی تصریح کرد: با افزایش نرخ دیه از سوی قوه قضاییه، شرکت های بیمه ای نیز باید سهم پرداختی خود در دیه را افزایش دهند، دیه التیام بخش آسیبی است که به زیان دیده وارد شده که در سالهای اخیر با توجه به افزایش جرایم غیرعمد، بسیاری از مردم وسایل حمل و نقل خود را بیمه کرده اند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: ستاد دیه نیز در این میان برای کمک در پرداخت به افراد بی بضاعت در زندان اقدامات موثری را انجام داده است، اما این ستاد نقشی در تعیین نرخ دیه ندارند.

    عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نرخ دیه بر اساس قانون و بر مبنای اسلام و شرع تعیین می شود که نرخ تورم در میزان افزایش و یا ثبات آن تاثیر دارد.

    عبدالعلی میرکوهی معاون وزیر دادگستری در مورد اینکه آیا قیمت نرخ دیه سال 95 تغییر می کند، گفت که قیمت شتر متفاوت است به همین دلیل وزارت دادگستری و  قوه قضائیه از هر 32 استان استعلامات لازم را برای تعیین نرخ دیه اخذ می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو