عصر بازار

رییس‌کل بانک مرکزی:

تحریم دو سه بانک هنوز برداشته نشده است

عصر اعتبار- رییس‌کل بانک مرکزی گفت: اکثریت بانک‌های ایرانی از تحریم خارج شده‌اند و فقط دو سه بانک در شرایط تحریم هستند که امیدواریم مشکلات آنها نیز به‌زودی مرتفع شود.

تحریم دو سه بانک هنوز برداشته نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رییس کل بانک مرکزی در دیدار با کاژیمیر معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی، ضمن تأکید بر گسترش روابط بانکی تهران و براتیسلاوا، خواستار ایجاد حساب مشترک بین بانک‌های مرکزی دو کشور شد.

    ولی‌الله سیف در این دیدار، رتبه اعتباری ایران قبل از تحریم را براساس ارزیابی آژانس رتبه بندی جهانی (فیچ) B+ عنوان کرد و افزود: رتبه اعتباری ایران قبل از تحریم براساس ارزیابی «برن یونیون» چهار بوده که با تصمیم‌گیری جدیدی که اتخاذ خواهد شد، قطعاً رتبه اعتباری ایران حداقل به شرایط پیش از تحریم بازمی‌گردد.

    وی پیشنهاد کرد:‌ یک هیئت بانکی ایجاد شود تا بتواند زمینه ایجاد روابط بانکی و کارگزاری دو کشور را طراحی کند.

    کاژیمیر وزیر دارایی اسلواکی هم ضمن استقبال از این پیشنهاد، وعده داد که این موضوع را با رییس‌کل بانک مرکزی کشور خود مطرح ‌کند تا برای ایجاد هیئت بانکی دو کشور، برنامه ریزی شود.

    سیف با اشاره به اینکه بانک‌های اسلواکی می‌توانند در ایران فعالیت داشته باشند، گفت: ایجاد دفتر نمایندگی، تأسیس شعبه و مشارکت 40درصدی در سهام بانک‌های ایرانی می‌تواند ازجمله فعالیت‌های بانک‌های اسلواکی در ایران باشد.

    رییس‌کل بانک مرکزی از ابراز تمایل بانک‌های ایرانی برای تأسیس بانک مشترک بین دو کشور خبر داد و افزود: اکثریت بانک‌های ایرانی از تحریم خارج شده‌اند و فقط دو سه بانک در شرایط تحریم هستند که امیدواریم مشکلات آنها نیز به‌زودی مرتفع شود.

    رییس‌کل بانک مرکزی نخستین اقدام برای شروع فعالیت‌ اقتصادی، بازرگانی و تجاری دو کشور را ایجاد روابط کارگزاری مناسب دانست و گفت: در صورت تمایل بانک مرکزی اسلواکی، علاوه بر حساب مشترک بانک‌های مرکزی دو کشور، می‌توان ارتباط کارگزاری و انجام عملیات خزانه داری را به مرحله اجرا درآورد.

    وزیر دارایی اسلواکی نیز امضای تفاهم‌نامه اگزیم بانک این کشور با صندوق ضمانت صادرات ایران را اقدامی مثبت در راستای افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو